סיעות הקואליציה החליטו הלילה (שני) לקדם את מועמדותו של רו"ח מתניהו אנגלמן, מנכ"ל מל"ג ות"ת ולשעבר מנכ"ל הטכניון לתפקיד מבקר המדינה. אמנם ההחלטה לתמוך במועמדותו לא חדשה, אך ברגע האחרון הסירה רוזנבוים את מועמדותה. ההחלטה התקבלה לאחר אישור החוק המסיר את מגבלת מינוי השרים לממשלה בקריאה ראשונה.



לאחר אישור החוק, נקרא השר זאב אלקין ללשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבהילות, ולאחר פגישה זאת נודע כי כל מפלגות הקואליציה החליטו לתמוך במועמדותו של אנגלמן לתפקיד. גורמים בליכוד אמרו כי ההחלטה להסיר את התמיכה ברוזנבוים נבעה מכך שהאופוזיציה הציגה מועמד מצדם - גיורא רום, מה שהצריך איחוד שורות כדי שמועמד הקואליציה ייבחר.



מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם עו"ד רוזנבוים והביע הערכה רבה על החלטתה שלא להגיש את מועמדותה לאור צרכי הקואליציה להתגייסות בעד מועמד אחד לתפקיד מבקר המדינה.



הודחה ברגע האחרון. מיכל רוזנבוים, צילום: אלעד מלכה
הודחה ברגע האחרון. מיכל רוזנבוים, צילום: אלעד מלכה





המועמדים: מנכ"ל הטכניון ואלוף ההפלות



אנגלמן הוא מנכ״ל המועצה להשכלה גבוהה. בעבר שימש כמנכ"ל הטכניון, ולפני כן כמשנה למנכ"ל הטכניון, כסמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים וכמנהל סניף במשרד רואי החשבון פאהן, קנה ושות'. כן היה יו"ר פורום המנכ"לים של ועד ראשי האוניברסיטאות ויו"ר ועדת הביקורת של ג'וינט ישראל. 



רום, טייס קרב לשעבר ו"אלוף ההפלות" הראשון של חיל האוויר, כיהן כמנכ"ל משרד התשתיות, כמנכ"ל הסוכנות היהודית וכמנכ"ל רשות התעופה האזרחית. לאחרונה כיהן כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
 
 עו"ד רוזנבוים, שמועמדותה כאמור הוסרה, היא בעלת תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במשפט מסחרי מאוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם אוניברסיטת ברקלי בארה"ב, ותואר שני בהתמחות בנדל"ן ממכללת נתניה. היא כיהנה בעבר בתפקידים בכירים במגזר הציבורי, בין השאר כמנהלת מחלקת פירוקים ברשם העמותות, ועבדה גם בשוק הפרטי, כשותפה בכירה במשרד עורכי הדין העוסק בתחומי המשפט הציבורי והמסחרי. רוזנבוים משמשת כיועצת המשפטית לאיגוד התאגידים העירוניים, המאגד עשרות חברות כלכליות ועמותות עירוניות.

גיורא רום בכנסת, צילום: אריק בנדר
גיורא רום בכנסת, צילום: אריק בנדר