מה עומד מאחורי הסרת מועמדותה של מיכל רוזנבוים לתפקיד מבקר המדינה? "הדבר היחיד שקרה באותם רגעים היה הציוץ של אלדד יניב, שפרסם שהוא חבר של רוזנבוים", אמר היום (שלישי) העיתונאי והפובליציסט בערוץ 13, רביב דרוקר, בראיון ל"כאן ב'". "אין לי הוכחה כרגע, אבל אני משוכנע בכך. אין שום סיבה אחרת בעולם להסיר את מועמדותה פתאום בשעה 23 וחצי בלילה. זה נשמע לי כמו הפתרון הכי היגיוני, וכמעט הפתרון היחיד". 

כזכור אמש דווח כי ראש הממשלה קרא לשר זאב אלקין למשרדו באופן בהול, ולאחר הפגישה בין השניים נודע כי כל מפלגות הקואליציה החליטו לתמוך במועמדותו של מתניהו אנגלמן לתפקיד, ולא של רוזנבוים. גורמים בליכוד אמרו כי ההחלטה להסיר את התמיכה ברוזנבוים נבעה מכך שהאופוזיציה הציגה מועמד מצדם - גיורא רום, מה שהצריך איחוד שורות כדי שמועמד הקואליציה ייבחר. עם זאת, העיתונאי אלדד יניב טען כי הסיבה היא למעשה הידידות הקיימת בינו לבין המועמדת. 

דרוקר תמך גם הוא בטענתו של יניב, ואמר היום כי "אנחנו יודעים שהיו כמה הפתעות מבחינת נתניהו, והוא נאלץ להגיב להם. אחת ההפתעות הגדולות הייתה שהאופוזיציה בחרה מועמד משלה". 

דרוקר סיפר גם על המועמד שהקואליציה בחרה - אנגלמן, ואמר כי "אין חשש לגבי היושר שלו. אבל גם ככל שאני יודע אין לו עבר בנושאים של ביקורת, חקירות וכו'. אז אתה אומר - 'למה?'. איפה האידיאולוגיה או הנרטיב שמסביר את העובדה שהקואליציה נתנה יתרון למי שהוא 'רק לא שופט'. למה? מה ההיגיון בזה?". 

על המועמד שבחרה האופוזיציה מנגד, אמר דרוקר כי "מדובר במועמד מאד ראוי, אבל גם הם לא הצליחו לשכנע שופט כי הם נזכרו ברגע האחרון והכל היה כזה מאד מרושל. הם הצליחו, אבל בסוף נתניהו כבר ניצח, כי המבקר הבא לא יהיה שופט כמו שהוא רצה".