הגולשים מאוכזבים מהסוף: "כס הברזל", הפרק השישי של העונה האחרונה ב"משחקי הכס", שמסכם את הסאגה בת שמונה השנים, עורר ברשת תגובות סוערות, ממים משעשעים וויכוחים קשים. חלק מתגובות הציגו התלהבות חסרת מעצורים מהפרק בו (אזהרת ספויילר!) ג'ון סנואו תוקע פגיון בגופה של מלכת הדרקונים דאינריז טארגריון, אחרי שזו החריבה את העיר "מעלה המלך".



אך רוב התגובות לפרק הביעו אכזבה ותסכול מהדרך בה בחרו יוצרי הסדרה לסיים אותה, והקצוות שנותרו פתוחים או לא נסגרו לדעת הצופים והמבקרים - כמו שצריך. "העונה השמינית הגיעה לקיצה לא כמו שציפינו, אבל זה לא מנע ממנה להיות צפויה להחריד", נכתב כאן ב"מעריב אונליין".



מי שזקוק למספרים על מנת להוכיח את הטענה שהפרק אכזב רבים יכול להביט באתר הביקורות Rotten Tomatoes, בו קיבל הפרק (בשלב זה) את הציון 48, השני הנמוך ביותר בכל פרקי הסדרה, מיד אחרי הפרק הקודם שקיבל ציון 47, רחוק מהממוצע של הסדרה (90). גם ב-IMDB נראה שהמגיבים לא נפלו מהרגליים מצפייה בפרק, כאשר הציון שהם נתנו לו הוא 7.8 - נמוך מהממוצע של הסדרה (9.5).



הפרק האחרון של משחקי הכס. צלם : Helen Sloan HBO
הפרק האחרון של משחקי הכס. צלם : Helen Sloan HBO



הקהל המשוחד בעולם אפילו, על פי דיווחים, דרש בעצומה עליה חתומים כחצי מיליון בני אדם עד כה מחברת ההפקה האמריקאית HBO, שישכתבו ויצלמו מחדש את כל העונה האחרונה.



"פינאלה שהצליח איכשהו להיראות גם מבולבל וגם איטי, עם טוויסט סופי שהיה תמוה ומרתיע", כתב אחד הגולשים. "בסך הכל זה מרגיש זול, צפוי וקצת מתחמק", כתב גולש אחר. "הרגעים האחרונים לא היו מושלמים - זה הרגיש שהיוצרים ממהרים אל קו הסיום ולא מעניקים לסדרה סוף אלגנטי נחשב. אבל, למרות הפגמים הרבים, הפרק השאיר טעם של עוד".



עם זאת, מבקרי הטלוויזיה בחו"ל דווקא הצביעו על כך שיוצאי הסדרה לא היו יכולים ליצור סיום שיספק את המעריצים. "הסיום של משחקי הכס לא היה יכול לספק את כולם", נכתב באתר variety. "הסאגה הגיעה לסגירה פנטסטית ומתאימה, אם כי זה בהחלט לא היה הסוף שכל שהמעריצים חלמו עליו. אבל האם זו לא תמיד הייתה הנקודה?", נכתב באתר The guardian. 



והנה כמה ממים קורעים ומרגשים שנוצרו בעקבות הפרק: