אישה צרפתייה שאיבדה את בעלה בהתרסקות טיסת אתיופיאן איירליינס לפני כחודשיים, הגישה היום (שלישי) בארצות הברית תביעת נזיקין נגד החברה, בשווי של כ-276 מיליון דולרים. עורך דינה ציין כי בתביעה נטען שבואינג לא הודיעה יידעה את הטייסים כראוי על הסיכונים העולים מהתוכנה של המטוס, שמטרתה למנוע מחלקו הקדמי של המטוס ליפול קדימה, בגלל נתונים פגומים.
הפרקליט נומאן חוסיין הוסיף: "מדובר במקרה נוסף שבו תאגיד תאב בצע מציב את הרווחים בראש סדר עדיפויותיו, על חשבון בטיחות הציבור. הדבר מוביל לתוצאות טראגיות". עוד נכתב במסמך כי "בואינג הסתמכה על חיישן אחד בלבד במטוס, שהוזכר בלמעלה מ-200 דיווחים אודות תקלות שונות שהוגשו לרשות התעופה הפדרלית בארצות הברית". 
בחודש שעבר דווח ב"סאן" כי מטוס הבואינג 737 מקס של חברת "אתיופיאן איירליינס" שהתרסק בחודש מרץ באתיופיה, פגע באובייקט מסתורי מיד לאחר שהמריא. על פי הדיווחים, המטוס סבל מחיישן פגום של זווית ההתקפה לאחר שפגע בציפור או באובייקט זר אחר, ואותן חיישן הפעיל נתונים מזויפים שהניעו את הטייס לכבות את מערכת הידועה בשם MCAS. 

כתוצאה מכך המטוס נדחף כלפי מטה למרות ניסיונם של הטייסים לייצבו באופן ידני, מה שהביא להתרסקותו, ולמותם של 157 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס. לפני כן דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי טייסי מטוס הבואינג פעלו לפי נהלי החירום הרגילים, אך עדיין לא הצליחו להשיג שליטה על המטוס לפני ההתרסקות, בה נספו גם שני הישראלים שמעון ראם-ביטון ואברהם מצליח ז"ל.
כזכור, מטוס הבואינג 737-800 מקס של חברת "אתיופיאן איירליינס" התרסק כשעליו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות, בזמן שהיה בדרכו לניירובי בירת קניה. מחברת התעופה נמסר כי "טיסה ET302 התרסקה ליד העיירה בישופטו, 62 קילומטרים דרום מזרח לבירה אדיס אבבה". חברת התעופה דיווחה לאחר ההתרסקות, כי הטייס דיווח על תקלה במטוס וביקש לחזור על עקבותיו. על המטוס היו מלבד הישראלים אזרחים מ-34 מדינות. בין ההרוגים 32 קנייתים, 18 קנדים, תשעה אתיופים, שמונה סינים, שמונה אמריקאים, שמונה איטלקים, שבעה בריטים, שבעה צרפתים, שישה מצרים ואזרח אירי. בהרוגים גם חברי משלחות לוועידת הסביבה של האו"ם שתתקיים בניירובי.