חברת הכנסת מירב כהן מרשימת "כחול לבן" נשאה היום (שלישי) את נאומה הראשון מעל בימת הכנסת. כהן התייחסה לניצול הקשישים ואמרה כי "בעשור האחרון התפתחה כאן תעשיית ניצול של קשישים, שפגעה כמעט בכל בית בישראל. עשרות אלפי אנשים נפגעו בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, וחייהן של אינספור משפחות פשוט נהרסו".



עוד הוסיפה כהן, כי "אני כאן כדי להעביר מסר ברור, לפיו כללי המשחק השתנו וכל נוכל או חברה שמרשים לעצמם לנצל חולשה של אנשים מבוגרים או בעלי מוגבלויות יידע שהוא עלול לשלם מחיר יקר. אשתמש בכל הכלים הפרלמנטרים שהבית הזה מעניק לי כדי שיפתחו הליכים משפטיים נגד אותם נוכלים, שהענישה תוחמר ושהם ימצאו את עצמם מאחורי סורג ובריח, וכן, גם על מנת לחשוף את שמם ואת פרצופם ברבים".





כהן התייחסה בנאומה לנושא החסינות של חברי הכנסת, ואמרה כי "לא אהסס להשתמש בחסינות שניתנת לי כחברת כנסת כדי לחשוף את פרצופם האמיתי של הנוכלים. לשיטתי בדיוק לשם כך נועדה החסינות הפרלמנטרית. בואו נזכור, החסינות נועדה על מנת לעזור לנו, נבחרי הציבור, להגן על החלשים ביותר בחברה הישראלית. זוהי מטרתה".



בסיום דבריה, התרגשה כהן עד דמעות כשהודתה למתנדבים ובעיקר למשפחתה ובעלה יובל שליוו אותה לאורך כל הדרך. "בזכות השותפות איתך והחברות הגדולה בינינו אני יודעת שאני יכולה להיות גם אמא ואשת משפחה וגם לממש את האמונות והייעוד שלי בחיים. אז תודה על הכל".