מועמדו של ראש הממשלה לתפקיד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, היה מושא ביקורת של לא אחר מנושא התפקיד אליו הוא מועמד. על פי דיווח בחדשות 12, המבקר היוצא יוסף שפירא כתב לפני שלוש שנים דוח ביקורת על ועדת המכרזים של הטכניון, בראשה עמד אנגלמן, שכיהן כמנכ"ל המוסד. 

המבקר שפירא העיר לאנגלמן ולוועדה על מינוי יועץ חיצוני לטכניון שלא על פי הנהלים ושיבוץ שזכה לביקורת שהושתקה. "משרד מבקר המדינה מעיר לוועדת המכרזים, ובראשה המנכ"ל, כי אישרה את המינוי למראית עין בלבד, ללא הליך בחירה שוויוני ושקוף", נכתב בדוח. "היא פעלה בניגוד להוראות חוק חובת המכרזים ותקנותיו. הדבר חמור נוכח העובדדה שהממצאים וההמלצות של הביקורת הפנימית בנוגע לפרויקט שיפוץ הפקולטה, לרבות הממצאים וההמלצות בעניין דרכי ההתקשרות עם בעלי המקצוע, היו אמורים לעמוד כנר לרגליה".
מטעמו של מתניהו אנגלמן נמסר: "דוח הביקורת בטכניון עסק ברובו בנושאים הנוגעים לתקופה שלפני כהונתו של אנגלמן כמנכ"ל. הדיון בוועדת המכרזים, התקיים בהשתתפות היועמ"ש וכלל חברי הוועדה כדין. מכל מקום כלל הליקויים תוקנו. הודעה מפורטת נמסרה בנושא למשרד מבקר המדינה".
בתוך כך, בכאן 11 דוחח הערב כי מועמדותה של יפעת ביטון לתפקיד המבקר הוסרה בגלל דעותיה הפוליטיות. על פי הדיווח, יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן ניסה לקדם את מועמדותה של ביטון בכל הכוח. כשהבר הגיע לידיעתו של בני גנץ, הוא אמר שהוא לא מעוניין בה. 

מקורביו של הרמטכ"ל לשעבר אמרו כי לא היה סיכוי שביטון תיבחר כי היא מזוהה עם הקרן החדשה לישראל וכי היא יותר מדי מזוהה פוליטית, לאור העובדה שהיתה מועמדת לכנסת מטעם מפלגת גשר. לטענת מקורבי גנץ, העובדה האחרונה תימנע ממשה כחלון ואנשיו לתמוך בה בבחירות חשאיות. 
מיאיר לפיד נמסר בתגובה כי "הפרטים אינם נכונים. כל הצדדים הסכימו על מועמד אחד - גיורא רום".