לא נראה בכלל: ציון ביסמוט היה אדם בן 60, אלמוני לחלוטין, עד שסרטון שלו מדבר בוידיאו צ'אט עם חברה ומודה על גילו התפוצץ והפך אותו למם ויראלי ביותר בעמודי פייסבוק רבים ובתוך קבוצות וואטסאפ. עכשיו מתברר שמאחורי ציון "לא נראה בכלל" יש סיפור מרגש שיגרום לכל מי שאולי צחק על הסרטון בצפייה ראשונה, לחשוב שנית.
ביסמוט הגיע לראיון היום (רביעי) בתוכנית הבוקר של ערוץ 13 וסיפר על המקור לסרטון הקצר: "דיברתי עם חיה בלייב בפייסבוק. אמרתי לה שאני מחפש כלה בשידור חי. אני לא האמנתי מה שיקרה אחר כך". ציון המשיך לספר כי הוא מצא שידוך פוטנציאלי, ורצה להמשיך לשוחח איתה בשידור חי: "התחלנו לדבר, לשוחח, ואז היא שואלת אותי כשאני יושב במיטה: 'ציון תגיד לי בן כמה אתה?', אז עניתי: 'בן 60 ולא נראה בכלל'. היא שמעה את זה וחזרה אחריי, וזהו. לא התייחסתי". התוצאות של השיחה הפתיעו את ביסמוט האלמוני: "פתאום אני עובר ברחוב וכל אחד אומר לי ציון - סלפי סלפי סלפי", סיפר. 


עם כל השמחה על הויראליות שהיא מצרך נדיר בימינו, הסיפור המרגש מתחיל הרבה לפני. ציון ריצה 15 שנות מאסר על עבירות סמים שונות, ומצא את עצמו ברחוב ביום שחרורו. קבוצה של שלושה נערים מתיכון כדורי הגיעו לתל אביב על מנת לצלם סרט למגמת קולנוע כשהם אוחזים תסריט מגובש, אך הם מיהרו לזרוק אותו ולחרוג מתוכניתם כשהם נתקלו בהומלס היושב על יד כספומט ומקבץ נדבות - אותו מעוט יכולת היה ציון ביסמוט.


שלושת הנערים מכפר תבור לקחו את ביסמוט להסתפר, להתגלח, לקנות בגדים חדשים ולהאכיל אותו. הדבר הזה גרם לביסמוט לשנות גישה לחיים: "הם ראו בי בן אדם, משם הלכתי להוסטל ולקבל עזרה למי שרוצה שיעזרו לו. התחלתי לעבוד במפעל, השכרתי דירה. אני עובד קשה, בלי הפסקות - אבל זה עדיף מהקושי שהיה לי כשהייתי שם בחוץ, ברחוב", הודה בן ה-60.
 
ציון הודה לנערים שמצאו אותו ונתנו לו תקווה מחודשת לחיים: "אני היום במקום אחר לגמרי. רציתי להגיד תודה לילדים שבזכותם אני חי, והגעתי למקום הזה. המציאות שלי השתנתה ברגע שהם פנו אליי. אני אדם שלא פשוט לו. אני לא יודע לקרוא ולכתוב ואני עושה הכל כדי לא לחזור למצב שבו הייתי באותו הסרט של הנערים". ביסמוט גם סיפר על עצמו: "אני רוצה ללמוד לקרוא ולכתוב, אבל אני לא רוצה לעשות הכל במכה, זה קשה. גם לתקן את השיניים, אבל אני לא יכול לשלם סכום כזה כמו שמבקשים".

בן ה-60 שלח גם מסר לנוער של היום: "כל הנוער שמשתמשים בסמים ועושים שטויות - אני הייתי אותו דבר, אבל לא היה מי שיבוא יגיד לי שזה לא טוב. היום יש יותר מודעות. אני רוצה להגיד לילדים שחושבים שגראס זה טוב - יש לזה מחיר שלא כל אחד יכול לעמוד בו".