היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבאי כוחו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי השימוע בעניינו, שהיה אמור להיערך במהלך חודש יולי, נדחה ל-2 וה-3 באוקטובר. בתוך כך, גם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' קיבלו דחייה והשימוע בעניינם ייערך עד ה-15 באוגוסט.



מכתבו, ענה מנדלבליט לפרקליטי נתניהו, שביקשו בתחילת החודש ארכה של שנה לקיום השימוע, זאת בטענה כי הכמות של חומר הראיות היא גדולה מדי מכדי שיוכלו לעבור עליה עד חודש יולי.



בתשובתו של היועמ"ש לפרקליטי ראש הממשלה, כתב מנדלבליט כי "אין כל הצדקה לכך שהשימוע ייקבע לעוד שנה ממועד איסוף חומרי החקירה על ידך, דבר שיפגע באינטרס הציבורי החיוני של קבלת החלטה בתיק בהקדם האפשרי ובנסיבות העניין אין לו כל הצדקה עניינית".  



  

כזכור, ב-28 בפברואר פרסם היועמ"ש את החלטתו לגבי תיקי החקירות נגד נתניהו וקבע כי הוא יעמוד לדין, בכפוף לשימוע, בגין שוחד בתיק 4,000 ובגין הפרת אמונים בתיקי 1,000 ו-2,000. 
 
ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה בתגובה: "מברכת את היועמ"ש על כך שדחה את ניסיונות נתניהו לדחות את השימוע בשנה שלמה, והעניק לו ארכה מידתית, מה גם שנתניהו עצמו כבר משך זמן כשסירב, בעזות מצח, לקחת את החומרים במועד. בכל מקרה כבר ברור שהדחייה תנוצל לניסיונות הרסניים להבטיח לעצמו שהשימוע כלל לא יתקיים, ושהוא ימלט מאימת החוק תוך שהוא מחריב את יסודות הדמוקרטיה".