לאחר ששבוע האירוויזיון העמוס, הפרובוקטיבי והזייפני (בכל מה שנוגע למדונה בעיקר) מאחורינו, הגיע הזמן לחזור לשגרה עם כל הדברים הלוהטים שליוו את תעשיית המוזיקה המקומית השבוע. אז מה היה לנו השבוע?



לפני שנתחיל בשירים שיצאו, יש לי גילוי נאות. את אסף גורן, זוכה האח הגדול VIP אני מכיר כבר כמה שנים בשל היות שנינו אספני תקליטי ויניל ישנים, בעיקר של פופ ישראלי ולועזי משנות ה-60 וה-70.



ביום שלישי האחרון השיק אסף את שירו החדש – "אוי ואבוי לי" במסעדת ה-Beach Club Tlv על חוף הים בתל אביב וזו הייתה הזדמנות להיפגש מאז זכייתו ולדבר על מוזיקה ועל החיים, אמנם כחבר לחבר אך גם כמראיין למרואיין.





בין הסלבס שנכחו בהשקה בה ביצע אסף ב-Live את השיר החדש ניתן היה לראות את: נטלי דדון, קסניה טרנטול, מגי טביבי, אירה דולפין, אביבה תבורי, רומי נסט ועוד.



אסף, מתי התחילה המשיכה שלך לעולם המוזיקה?
"בגיל קטן, כשמצאתי את התקליט של פסקול הסרט 'קזבלן' בכיכובו של יהורם גאון באוסף התקליטים של אבא שלי. השיר 'יפו' מאותו פסקול ששרה עליזה עזיקרי שבה אותי. השילוב בין מוזיקה מזרחית, ים תיכונית ויוונית לצלילים ישראלים ומערביים 'עשה לי את זה'".



ואיך זה מתקשר למוזיקת פופ שאתה עושה?
"תמיד זה משתלב, תמיד אני דואג לתת נגיעות ים תיכוניות כאלה. גם במוזיקת פופ בילבורד שאני עושה תמיד אדאג לשמור את הניחוח הישראלי הזה שגדלתי עליו. תמיד".



ועכשיו הוצאת את השיר החדש "אוי ואבוי לי", שם קצת גימיקי לא?
"אני שמח בגימיק כל עוד יש בו משמעות וב'אוי ואבוי לי' חשוב היה לי למתג את המשמעות כי זה משפט שתמיד אני אומר ביומיום שלי. זה גימיק בסטייל שלי. 'אוי ואבוי לי' זו קונוטציה טובה במובן של 'איזה כיף לי' והיה חשוב לי להבהיר את זה".




ומה עם שיר הבא? התחלת לעבוד כבר על חומרים חדשים?
"בטח, בטח, איזו שאלה? תשמע יש לי כבר שני אלבומים באנגלית בחוץ בהפקה מוזיקלית שלי. אלבומים שיצאו ליוטיוב ואף אחד לא יודע. יצאו לפני כשנתיים. אבל עכשיו אני עושה את המוזיקה יותר בעברית, בצורה יותר מקצועית, עם צוות כמו שצריך. עם אנשים שאני אוהב. אני לא עושה את זה לבד בחדר, אלא בסיעור מוחות עם עוד אנשים. כדי להגיע רחוק צריך לעבוד עם אנשים".

אחרי הזכייה ב"אח הגדול VIP" מה שומר אותך עם ראש על הכתפיים?
"לזכור שלפני האח הגדול הייתי  אסף מפתח תקווה שאוסף תקליטים ישנים, שאוהב לרקוד ברייקדאנס, שאוהב לעשות צחוקים עם חברים, שאוהב לשיר. כן, זכיתי ב'אח הגדול' וזו זכות גדולה בשבילי אבל אני עדיין אותו אסף".

מה החלום הבא?
"להגיע לטופ של הבילבולרד העולמי, להופיע בהוליווד בול ובשמע ישראל לפתוח את המופע החדש יחד עם שרשראות בר מצווה וציצית".

אסף גורן, אביבה תבורי. באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור
אסף גורן, אביבה תבורי. באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור


אסף גורן, קסניה טרנטול. באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור
אסף גורן, קסניה טרנטול. באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור


אסף גורן, נטלי דדון. באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור
אסף גורן, נטלי דדון. באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור


***

קלאסה

מי שבאמת כבש את אוזני השבוע הוא לא אחר מאשר עדן מאירי, מי שהשתתף בעונת "הכוכב הבא לאירוויזיון" בה נטע ברזילי זכתה והוציא שיר חדש, מאד אישי וסנטימנטלי בשם "לך עם האמת שלך" שיצרו עבורו מורן דוד ויהונתן בן סימון.

הביצוע העמוק והחם, כמו מתאבד על כל מילה ומילה, הצליח לכבוש אותי עוד לפני שהאזנתי למילים וללחן המיוחד שממזג בין מזרח למערב, מעין הכלאה בין דודו טסה לעמיר בניון אבל עם נימה וחותם אישי. אחד השירים הטובים ששמעתי לאחרונה.




סבבה

כרקוקלי (לירון וטלי) חברו למאור אדרי לשיר הרשמי שילווה את מצעד הגאווה 2019, בשיתוף עיריית תל אביב יפו, Google ישראל וכאן גימל – "מי מחפש אותי?", שיר שיצרו האחיות יחד עם סתיו בגר ומגיש פופ דאנס עברי מקפיץ, עדכני ועכשווי עם נגיעות קאנטרי בסגנון המערב הפרוע של פעם.

הטיזריות בביצוע, הכימיה והדינאמיקה הקולית בין כרקוקלי לאדרי עושות היטב את העבודה ומגישות מוצר העומד בתו התקן השנתי של מצעדי הגאווה.

בקליפ המושקע, בסגנון המערב הפרוע, השתתפו לוסי אהריש, נדב בורנשטיין, שמחה גואטה ("הישרדות") ועוד.




שירה מרגלית תמיד מצליחה להפתיע אותי בכל פעם מחדש. במקום להוציא שירים בעלי תבנית דומה ולהתאייד מהתעשייה, מרגלית בוחרת להניח לרגע בצד את המרדף אחר טרנדים חולפים ולתת לכישרונה לדבר.

ב"מיסטר מאצ'ו" שכתבה והלחינה בעצמה מגלית מציגה מונולוג על בחור שמשחק בה ובלבבה ומטיחה בו האשמות על היותו בתכלס אגו מניאק.

הביצוע המדויק, הלחן השובב והקליט והיכולת להביא משהו מקורי וחדש גם כשמדובר בנושא בנאלי של היחסים בינו לבינה – ראויים להערכה.




באסה סבבה

לי בירן פותח את הלב בשיר פופ חדש ומקורי שכתב והלחין בעצמו – "אוויר", שאמנם מציג לב פתוח וטקסט אישי, כן ורומנטי עם ביצוע טוב, אך נופל ללחן נוסחתי, מאולץ ודי צפוי ולא נושא שום בשורה חדשה או עניין מיוחד משאר שיריו של בירן. נחמד אך ציפיתי לקצת יותר מקוריות. הפעם זה לא נגע בי.




במה חדשה: שקד מולכו – "איך אני אעז?"

נתקלתי השבוע ביוצרת וזמרת צעירה וחדש בשם שקד מולכו, יוצרת פופ מתקתק וחדש בשיר שנגע לליבי: "איך אני אעז?", שיר העוסק בהתמודדות עם מערכת יחסים הרסנית. השיר, שזכה להפקה מוזיקלית של ינון יהל, נגע בי מלבד הטקסט הנוגע גם בביצוע המרגש והמדויק של מולכו וההפקה המוזיקלית ההדוקה שעשתה עם קולה חסד. זה שיר שני בדרך לאלבום עתידי.