משדר אירוויזיון 2019 שיצא מישראל במוצאי השבת האחרונה עבר בהצלחה יתרה בכל הקשור להפקה ולביצועים, אך מהלך פוליטי אחד הצליח להפתיע ולעצבן לא מעט מהצופים, כשהנציגים האיסלנדים הניפו דגלי פלסטין באמצע השידור. כעת הם טוענים כי הופלו לרעה בטיסת "אל על" בגלל מעשיהם.



להקת הפאנק-טכנו "הטארי" (HATARI), המונה שלושה חברים ומגדירה עצמה כלהקת בדס"מ הן מבחינת הסגנון המוזיקלי והן מבחינת ההופעה, ביצעה את השיר "השנאה תגבר", ואחריו בשלב ההצבעות לקראת סוף השידור הניפה את הדגלים.



בתוך כך, חבר הלהקה, איינר סטף, שיתף אמש צילום מסך של פוסט פנימי של דיילי "אל על", בו לכאורה תמונה של אחת הדיילות, שכתבה, לדבריו, על כרטיסי הטיסה שלהם: "כך ייעשה למשלחת האיסלנדית!!!", עם צילום של המקומות אותם קיבלו חברי הלהקה בטיסה, שנחשבים למושבים הגרועים ביותר (ליד השירותים ובמעברים), כנקמה על הנפת הדגלים בתחרות.


בפוסט נכתב: "דיילת הקרקע של 'אל על' מתרברבת בכך שנתנה לחברי הלהקה את המקומות הכי גרועים בטיסה על המטוס, כשהיא מצהירה ש'זה מה שמגיע להם', על כך שמחו על הכיבוש הישראלי והפרת זכויות אדם".



עוד לפני הזכייה בקדם האיסלנדי, אמרו חברי הלהקה כי לדעתם לא הגיוני שתחרות שירים כמו האירוויזיון מתקיימת במדינה שמפרה זכויות אדם, וכי הם מתכוונים להשתתף בקדם האיסלנדי על מנת לזכות, להגיע לישראל ולהביע את מחאתם על בימת האירוויזיון. לטענת חברי הלהקה, כך הם יוכלו להעביר את המסר שלהם ברחבי באירופה ולהגיע לקהל הרחב ביותר שניתן.

כזכור, אמש הגיבו חברי הלהקה לתקרית בראיון: "אנחנו אסירי תודה על התמיכה האדירה שקיבלנו, הגיעו אלינו הודעות מחממות לב מרחבי העולם. כמובן שלא היינו בטוחים אם להציג את הדגלים, זה יכול היה להביא לפיטורינו". 

"ההתייחסות הייתה אדירה. העניין זכה להד ופקח לאנשים את העיניים, אבל זה גם היה קשה", אמרו חברי הלהקה. "שום דבר ממה שעשינו או אמרנו במהלך המסע שלנו לא בא מרוע לב. אנחנו רוצים שהעם הישראלי ידע שעשינו את כל זה מתוך תקווה, לא משנאה. תקווה גם לישראל וגם לפלסטין".

מאל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מכבדת את כל נוסעיה ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות. הטענות כפי שהוצגו אינן נכונות ואין להן כל אחיזה במציאות."