הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה הודיעו היום (רביעי) כי אין בכוונתם להגיע לסדנה הכלכלית שארצות הברית תארח בבחריין. הפלגים, שקיימו מסיבת עיתונאים משותפת בעזה, הגדירו את הפסגה כמהלך של "נורמליזציה", וטענו כי הוא ניסיון לשנות את השיח של הסכסוך הישראלי-פלסטיני מסכסוך פוליטי-לאומי, לסכסוך כלכלי.



"הסוגיה הפלסטינית היא סוגיה פוליטית, שעוסקת בזכויות לאומיות, והיא לא עומדת למכירה או משא ומתן", אמרו הפלגים בנוגע לסדנה עליה הכריזו בבית הלבן כחלק מעסקת המאה. "פרויקטים כלכליים והבטחות שווא שנועדו למסמס את הסוגיה הפלסטינית לא יצליחו", הוסיפו הפלגים. עוד אמרו המשתתפים במסיבת העיתונאים כי הם "דוחים כל צורה של נורמליזציה עם היישות הציונית", תוך שהם גורסים כי כל קשר עם ישראל הוא "בגידה בעם הפלסטיני ובקורבנות שהקריב".



במקביל לכך, מועצת הביטחון קיימה הערב דיון בנושא לארגון הסיוע לפליטים הפלסטינים של האו"ם אונר"א, שארצות הברית הפסיקה לתרום לו, בנוכחות השליח המיוחד למזרח התיכון של הבית הלבן - ג'ייסון גרינבלט. במהלך הדיון, התייחס השליח האמריקאי לסדנה שתיערך בבחריין, בנוסף לעניינים הקשורים לרצועת עזה ולסוכנות הפליטים.