אקזיט ענק: חברת Nuebi הקנדית הודיעה היום/אתמול על רכישת חברת הסליקה הישראלית SafeCharge שבשליטת המיליארדר טדי שגיא, במזומן תמורת 889 מיליון דולר. SafeCharge הנסחרת בבורסת לונדון, נמכרת לפי מחיר מניה של 5.55 דולר (4.36 ליש"ט) ותמורת 889 מיליון דולר בדילול מלא (כולל אופציות למניות). מחיר המכירה משקף פרמיה של 25% על מחיר המניה הנוכחי של SafeCharge בבורסת ה-AIM הבריטית ופרמיה של 41% על מחיר המניה הממוצע בשלושת החודשים האחרונים.

SafeCharge הונפקה לראשונה באפריל 2014, ומאז חילקה לציבור המשקיעים דיבידנד בסך של מעל 100 מיליון דולר, כך שהערך שיצרה הוא כמיליארד דולר. הנתון הופך אותה לאחת מחברות הפינטק המצליחות שצמחו מישראל. את SafeCharge מנהלים דוד אבגי, המנכ"ל והמייסד וצח ענב, סמנכ"ל הכספים.

שגיא, שהקים את SafeCharge יחד עם דוד אבגי, מנכ"ל החברה, מחזיק ב-68.3% מהון החברה, ויקבל מהמכירה כ-600 מיליון דולר. חלקו של שגיא בדיבידנדים שחילקה SafeCharge מהקמתה, כולל לפני הנפקתה לציבור, עומד על כ-100 מיליון דולר, ולכן סך רווחיו מהצלחת החברה עומד על כ-700 מיליון דולר (2.5 מיליארד שקל).

SafeCharge, שהוקמה ב-2007, מתמחה בטכנולוגיות סליקה, תשלומים וניהול סיכונים ורוב לקוחותיה הן חברות שפעילותן אונליין, דוגמת חברות מסחר אלקטרוני. החברה מחזיקה ברישיונות מוסד תשלומים פיננסי של בריטניה ושל האיחוד האירופי ומעסיקה כ-400 עובדים. בישראל יש לחברה מרכז פיתוח מתקדם במגדל עזריאלי שבתל אביב ויתר עובדיה מועסקים בבולגריה, אנגליה, אוסטריה, הולנד, סינגפור, קפריסין, הונג קונג, מקסיקו וארה"ב. בין לקוחות החברה הישראלים ניתן לציין את Gett, אל על, Kiwi, Just Eat ו-.World Duty Free

Nuvei, החברה הרוכשת הקנדית, עובדת עם יותר מ-1,500 ארגוני מכירות עצמאיים, ספקי תוכנה עצמאיים, סולקי תשלומים, מפתחים ופלטפורמות מסחר אלקטרוני, תוך שהיא מספקת את התמיכה הטכנולוגית, המומחיות ושירות הלקוחות הדרושים לצורך בידול בשוק.

פלטפורמת התשלומים של החברה מנהלת מחזור עסקאות כולל של 16 מיליארד דולר בשנה, המבוסס על 52 אלף בתי עסק ו-1,500 שותפי הפצה.

מ-SafeCharge נמסר כי העסקה למכירת החברה היא חלק מהקונסולידציה העקבית המתרחשת בתעשיית הפינטק העולמית, וכי זהו המהלך הטוב ביותר עבור עתיד החברה. עוד נמסר מהחברה כי מכיוון שכמעט אין חפיפה בין הפעילות של שתי החברות - הן גיאוגרפית והן סקטוריאלית - המיזוג ביניהן יסייע לשתיהן לצמוח בתעשיית הפינטק הגדלה.

באשר למרכז הפיתוח של SafeCharge בישראל נמסר כי הוא יוותר בעינו וימשיך להוות בסיס להמשך צמיחה גלובלית של החברה הממוזגת, הן בשוק הישראלי המתפתח והן בשוק העולמי. באשר לשוק העולמי נמסר כי המיזוג יאפשר ל- SafeCharge לחדור לשווקי צפון אמריקה ול- Nuvei לחדור לשווקי אירופה.