בשירותי החירום ערוכים להתמודדות עם שריפות והתייבשויות לנוכח התגברות גל החום. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, עליסה רזי, מסרה כי היום (חמישי) צפויה עלייה של 6-2 מעלות, וכי יהיו עומסי חום קיצוניים. מידות החום בתל אביב ובחיפה יגיעו ל־39 מעלות, בירושלים 38, בכנרת 44, בצפת 36, בבאר שבע 44 ובאילת 45. מחר צפויה בחלק מהאזורים עוד התחממות, ויימשכו עומסי החום הקיצוניים. רק לקראת ערב יתחיל לחדור אוויר קר, והשרב יישבר בהדרגה.
 
מגמת הירידה במידות החום תימשך בשבת, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל ושרבי, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת, ציין שהיום ומחר צפויות טמפרטורות של 42־45 מעלות במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב, למעלה מ־45 מעלות בעמק הירדן בים המלח ובערבה, ו-40-38 מעלות בהרים. 
 
"את חריגות האירוע ניתן לבחון רק לאחר סיומו, אולם ניתן להעריך שהטמפרטורות שישררו היום ומחר תהיינה חריגות. באזורים שונים בארץ ייתכן שנתקרב לשיאי הטמפרטורה של חודש מאי, ואולי אף לשבירתם", ציין פורת. לדבריו, רצף ימים של שרב כבד אינו שכיח בחודשי האביב (אפריל עד אמצע יוני), וההתמשכות לאורך שלושה ימים נחשבת לחריגה.


מדורת ל"ג בעומר. צילום: יעקב לדרמן
מדורת ל"ג בעומר. צילום: יעקב לדרמן

 
במגן דוד אדום נערכו בכוחות מתוגברים לקראת גל החום הקיצוני ופרסמו המלצות להתמודדות איתו. יש להרבות בשתיית נוזלים ולשתות כמויות מספיקות של מים, אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות בין שמונה לעשר כוסות מים ביום, כאשר שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עוד מומלץ להעדיף שתיית מים ולא שתייה ממותקת.
 
לאלה היוצאים מהבית לחום הכבד, מומלץ להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש, בעיקר בקרב תינוקות וילדים, באמצעות כובע רחב שולים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים.

תינוקות ברכב: יש לעשות כל מה שניתן על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות בודדות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. במד"א הזהירו עוד כי אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב ולו לרגע, גם אם החלונות פתוחים.



פעילות ספורטיבית: מומלץ להימנע לחלוטין מהתעמלות במהלך שעות החום הכבד. אם מבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב, כאשר יש הקלה בעומס החום, יש להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.
 
יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהייה בחופים בשעות החום הכבד. עוד מומלץ לרחוץ בים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחה"צ, כאשר אז מידות החום נוחות יותר. נוסף לכך, יש לרחוץ רק בחופים מוכרזים, בשעות הפעילות שבהן יש מציל.