משרד ההגנה האמריקאי שוקל את בקשת צבא ארצות הברית לשלוח כ-5,000 חיילים נוספים למזרח התיכון בעקבות המתיחות הגוברת עם איראן, כך אמרו הלילה (חמישי) שני בכירים אמריקאים לרויטרס. הבקשה החדשה לכוחות נוספים באה בעקבות איומים מצד טהרן נגד כוחות ואינטרסים אמריקאים במזרח התיכון.

הגורמים אמרו כי הבקשה נעשתה על ידי פיקוד מרכז האמריקאי אך הוסיפו כי לא ברור אם הפנטגון יאשר אותה. מקורות אמריקאים אמרו בשבוע שעבר כי טהרן עודדה את המורדים החות'ים בתימן ואת המיליציות השיעיות בעיראק לבצע פיגועים נגד מכליות במי המפרץ הפרסי. ארבע מכליות נפט, שתיים מתוכן סעודיות, הותקפו בשבוע שעבר סמוך לחופי איחוד האמירויות. 
בתוך כך, מנהיג איראן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר כי הנוער האיראני יחזה בהשמדתן של ישראל והציביליזציה האמריקאית. "אתם הצעירים תדעו בבטחה כי תחזו בנפילת אויבי האנושות, הציביליזציה האמריקאית המנוונת ובנפילת ישראל", אמר חמינאי בפגישה עם תלמידים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר את איראן אתמול כי היא תיתקל "בעוצמה רבה" אם תתקוף יעדים אמריקאים במזרח התיכון. 

כזכור, צבא ארצות הברית שלח נושאת מטוסים למפרץ הפרסי וכן מפציצים כבדים וטילי פטריוט לאזור מוקדם יותר החודש, בתגובה לאינדיקציה על הכנות למתקפה אפשרית מצד איראן ושלוחותיה. בשבוע שעבר דווח כי ראש כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, הורה לראשי מיליציות עיראקיות "להיערך למלחמה" עם ארצות הברית. 



עלי חמינאי. צילום: רויטרס
עלי חמינאי. צילום: רויטרס