תרזה מיי - הסוף:ראש ממשלת בריטניה צפויה להודיע מחר על התפטרותה מהתפקיד, שלוש שנים בלבד לאחר שנבחרה לתפקיד, כך מדווח הבוקר (חמישי) הטיימס הלונדוני. מיי עוד דחתה דרישה לעשות את המהלך כבר היום, אבל בעלי בריתה מעריכים שהיא למסור את ההודעה מחר לאחר פגישה עם חברי פרלמנט. ההתפטרות המסתמנת היא תוצאה של מרד נוסף במפלגה השמרנית בעקבות תוכנית הברקזיט החדשה של מיי, אותה היא רצתה להביא להצבעה בפרלמנט, שכוללת גם אפשרות של משאל עם על עזיבת האיחוד האירופי.



כבר אתמול איבדה מיי את אחת מהדמויות החשובות לקידום מדיניותה, השרה אנדריאה לידסום, מנהיגת בית הנבחרים, שבעצם מסדרת למיי את העניינים בארמון ווסטמינסטר



הערכות על סיום כהונתה המתקרב של מיי כבר נשמעות זמן רב, מאז שמיי נכשלה להעביר את תוכנית הברקזיט בפרלמנט, אך היום, לאחר ניסיון נוסף להגיש תוכנית להסכם עזיבת האיחוד האירופי שכשל, נראה כי המפלגה השמרנית כבר לא עומדת מאחוריה, וההערכות הן שמיי תתפטר בימים הקרובים, או שתיאלץ להתמודד עם מרד פנימי במפלגתה, מרד שמעטים בממלכה המאוחדת מאמינים שלתרזה מיי יש סיכוי לשרוד.



אחד הסימנים הבולטים לכך שמרד מתבשל בשורות המפלגה השמרנית הוא בקשתם של שר החוץ ג'רמי האנט, שר הפנים הבריטי סאג'יד ג'אביד ותת השר לענייני סקוטלנד דיוויד מנדל, להיפגש עם מיי, בקשה שבשלב זה לא נענתה על ידי ראש הממשלה. אך לא רק בממשלה נשמעים קריאות למרד. קבוצת 1922, הכינוי לחברי הספסלים האחוריים של המפלגה השמרנית גם הם הביעו את חוסר שביעות רצונם ממהלכיה האחרונים של מיי. אם מיי קיוותה לשרוד בעזרת תמיכת הלייבור, נראה שגם תקווה זאת נגוזה, לאחר שתוכניתה החדשה לעזיבת האיחוד, שכוללת משאל עם נוסף ושיתוף פעולה רחב יותר עם האיחוד האירופי, לא התקבלה במפלגת האופוזיציה.



מיי הייתה במצב דומה גם בחודש מרץ האחרון, לאחר שנכשלה להעביר את תוכנית הברקזיט, אז 11 חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית פעלו להדחתה, אך כשלו - לא מעט בגלל שמעטים במפלגה השמרנית, או במערכת הפוליטית הבריטית בכלל, מאמינים שאת ביצת הברקזיט מישהו יכול לשרוד בשלום.



אם אכן תודיע מיי למלכה אליזבת' על התפטרותה, היא תהיה ראש הממשלה השני שמאבד את משרתו  לברקזיט, אחרי שדיוויד קמרון התפטר בעקבות ההפסד במשאל העם. מיי תישאר בתפקיד עד ש-125 אלף חברי המפלגה השמרנית יבחרו את יורשה. לא מן הנמנע כי מיד לאחר מכן יחליט ראש הממשלה החדש על בחירות לפרלמנט.