המשא ומתן הקואליציוני: יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', הבהיר הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי "ההסכם שלנו עם הליכוד לא סגור", והוסיף: "תיק המשפטים הוא דרישה חד משמעית שלנו". על נושא החסינות הוסיף: "ראש הממשלה מעולם לא דיבר איתי על הסוגיה הזו, זה משהו שאני מקדם אותו ורוצה אותו".

"אני מעריך שתהיה קואליציה ביום רביעי. אני לא מכיר מצב שבו מי שקיבל את המנדט חזר על הנשיא בידיים ריקות, אך איתנו כלום לא סגור", אמר סמוטריץ', שהסביר: "אני לא מוכן שהציונות הדתית תחזור להיות גלגל חמישי, סוג של ילד כאפות של הפוליטיקה. אנחנו מבקשים את תיק החינוך והמשפטים. אני ממש לא מכשיל ממשלת ימין, אני מבקש להיכנס לממשלה ולקבל את כלי העבודה הטובים כדי להשפיע בה. זו דרישה הכי לגיטימית". 

"אנחנו מדברים בינינו, ואני לא מכיר דרישות לא הגיוניות", המשיך סמוטריץ'. "הייתי במשא ומתן הקודם, וזה לא הפעם הראשונה שבה אני מעורב במו"מ כזה. הציפיות של השותפות האחרות בהחלט הגיוניות". 
 
נתניהו. לא שוחח איתי על החסינות. צילום: רויטרס
נתניהו. לא שוחח איתי על החסינות. צילום: רויטרס

בהתייחס לדבריו של חבר הכנסת רועי פולקמן, שאמר כי הוא שוקל לשבת בממשלת נתניהו, גם אם יואשם, אמר: "אני לא מבין מה לא לגיטימי בזה שחבר כנסת אומר שהעם אמר את דברו". 
אבל זו לא הייתה עמדתם לפני הבחירות.
"זו גם לא עמדתו עכשיו, אבל הוא אומר שהוא מכבד את רוב העם. אני יודע שהוא יהיה פעיל וינסה להשפיע גם בכנסת הקרובה".
בליכוד אומרים שאתה רוצה פסקת התגברות שלא תאפשר לבג"ץ התערבות בעניינים מנהליים.
"לא היה ולא נברא. סלחי לי שאני מדבר לא יפה, זה קשקוש וחוסר הבנה. פסקת ההתגברות היא לא מושג שהמצאנו, היא קיימת בחוק יסוד:חופש העיסוק. מי שהגה את הרעיון הוא אהרן ברק. הרעיון של יכולתה של הכנסת להתגבר על החלטה של בג"ץ נמצא בתוך חוק היסוד הזה".