ככל שאנחנו מתקרבים אל המועד האחרון בו צריך בנימין נתניהו להודיע לנשיא המדינה האם עלה בידו להרכיב קואליציה, הופך תרחיש ה"בחירות החוזרות" להזוי פחות וסביר יותר. יש לכך שתי סיבות מרכזיות – הראשונה היא שלנתניהו אין קואליציה אלטרנטיבית – אף אחת מהשותפות הטבעיות של הליכוד לא צריכה לחשוש מתרחיש ממשלת האחדות שידחק אותה אל מחוץ לממשלה.



הסיבה השנייה היא שלשון המאזניים, ישראל ביתנו, מרגישה שהיא עשויה להתחזק במידה ויתקיימו בחירות -הליכה לבחירות על רקע פיצוץ כביכול בין ליברמן לחרדים יכול לעשות טוב לליברמן (וזה למרות ההסכמה המסתמנת על שובו למשרד הביטחון). בתרחיש כזה גם החרדים מניחים שהם לא ייפגעו משום שתחושת הדחיפות במאבק מול ליברמן בתוספת המאבק המסורתי מול לפיד תדחק הצידה כל חשש לשאננות מצד הבוחרים.



על הרקע הזה זקוק נתניהו לכלי שישנה את כללי המשחק. יש כלי אחד כזה וייתכן שבשלב הזה מדובר באינטרס המשותף היחיד של הליכוד ושל כחול לבן.



לראשונה מזה שנים ישנן בישראל שתי מפלגות גדולות שמונות יחד למעלה מ 60 חברי כנסת. ממשלת אחדות היא לא אופציה עבור אף אחד מהצדדים אבל משהו אחר בוודאי שכן -  הגדלה משמעותית של אחוז החסימה. מה שלא ניתן היה בשום אופן להעביר כמעט באף הרכב קודם של הכנסת מאז החלה מפלגת העבודה לקרוס, הוא לחלוטין בר ביצוע בכנסת ה – 21, גם אם ימיה יהיו מעטים.



אם יבחן נתניהו את האפשרות לחבור באופן זמני לכחול לבן כדי לחוקק חוק בזק אחד במשותף – חוק שמכפיל את אחוז החסימה, הוא למעשה יאמר לאלה שמכונים השותפים הטבעיים שלו את המשפט הבא: הבחירה שלכם היא לא בין ממשלת ימין לבין בחירות נוספות אלא בין ממשלת ימין לסיום הקריירה הפוליטית של רובכם. 



למעשה, בהינתן שמפלגות הלוויין של הליכוד ימשיכו במשחק האומץ שלהם עד כדי כך שריח הבחירות החוזרות ייעשה סמיך וחזק, התרחיש של הכפלת אחוז החסימה הוא תרחיש מצוין לא רק לליכוד אלא גם לכחול לבן שתצא אל הבחירות האלה בידיעה שגם 45 מנדטים הוא יעד ריאלי עבורה וכמובן לכל מי שמעוניין לבצע טיפול שורש לסחטנות הפוליטית ולכל מי שמעוניין בשדרוג יכולת המשילות של מפלגת השלטון. אם כבר לשאת בנטל התקציבי של בחירות חוזרות, אז לפחות שתוצר הלוואי יהיה הענקת הכלים לראש הממשלה הבא למשול באמת לאורך כל הקדנציה ולייצב את הרשות המבצעת.



ראש הממשלה זקוק למה שמכונה "Game changer " כדי להרכיב קואליציה שתממש את רצון הבוחר ושתוכל להתנהל באחריות תקציבית ומדינית, הכפלת אחוז החסימה הוא בדיוק החלק החסר בפאזל. הקלף הזה שעדיין לא נשלף עשוי לסלול את דרכו של נתניהו להרכבת הקואליציה במועד, או לכל הפחות לשלוח את ליברמן וכחלון אל אותו המקום אליו הוא שלח את נפתלי בנט.