מועמד הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מסתבך. חברת החדשות פרסמה הערב (חמישי) הקלטות של אנגלמן מהתקופה בה כיהן כמנכ"ל הטכניון, בהן הוא מנסה - ומצליח - למנוע מדוח מבקר הפנים שחשף אי סדרים חמורים להגיע לידיי ועדת הביקורת. 



תחילת הסיפור לפני שבע שנים, אז מבקר הפנים של הטכניון חשף אי סדרים חמורים בהתקשרות ובפיקוח על קבלנים בפרויקט השיפוץ של הפקולטה לכימיה. ממצאי הביקורת הקשים היו אמורים לעבור, על פי חוק, לוועדת הביקורת. רגע לפני, נפגש מבקר הטכניון עם מתניהו אגלמן, שהיה אז ראש ועדת המכרזים ומנכ"ל הטכניון. בהקלטות שהגיעו לחברת החדשות, ביקש אנגלמן להסתיר לכאורה את הדוח החמור מוועדת הביקורת. 

בהקלטות שפורסמו, נשמע אנגלמן אומר כי "אחרי שהדוח נידון בוועדת הביקורת, יש לו פומביות. עכשיו יש פה גם חשיפה שלנו. מה שזיזי (סמנכ"לית התפעול) אמרה בעצם, אני לא רוצה להביא את טיוטת הדוח בפני הוועדה. אני מציע לא להביא את זה בפני הוועדה. אני מציע שתהיה לזה התייחסות פנימית ניהולית. נעדכן את הוועדה כמובן שעלו דברים כאלה וכאלה וכאלה".

הטכניון. החומרים הועברו לוועדת הביקורת רק לאחר דוח מבקר המדינה. צילום: אלכס רוזקובסקי

 

אנגלמן הבין את חומרת הממצאים, המציגים אי-סדרים חמורים שוועדת הביקורת לא ראתה מעולם. "בראייה שלי אנחנו צריכים לעשות קאט קצת לנושא הזה", הוקלט אנגלמן בשיחה. "אני גם רואה שהנטל הוא כבר על ועדת הביקורת בעצמה. כי מכניסים אותה לקונפליקטים שבכלל לא היו בסדרי גודל שלה בעבר, כאילו בעסק הזה. עכשיו, יכול להיות שמבחינה הזאת, לא בטוח שהקונפליקט צריך לרבוץ לפתחם".

על פי הדיווח, הלחץ של אנגלמן נשא פירות, ובסופו של דבר הממצאים אכן לא הגיעו לידיי ועדת הביקורת. בדוח מבקר המדינה שפורסם לאחר מכן נכתב כי "בטיוטה הצביעה ביקורת הפנימית על ליקויים הנוגעים לשכר קבלנים, שהביאו לתשלומי יתר של כ-1.2 מיליון שקל. ועדת הביקורת החליטה שלא לדון בטיוטה, אלא להעבירה לטיפול הנהלת הטכניון". החומרים הועברו לוועדת הביקורת רק לאחר דוח מבקר המדינה.
אנגלמן מסר לחברת החדשות בתגובה כי "הציטוטים בהקלטה מציגים מצג שווא. אין בסיס לטענה שאנגלמן פעל למניעת דיון בוועדה שכן בפועל הוועדה דנה בנושא שיפוץ הפקולטה לכימיה 11 פעמים, לרבות דיונים רבים וממושכים שהתקיימו גם שנה לאחר מועד הציטוט".
עוד מסר, כי, "לא זו בלבד, ועדת הביקורת אף שיבחה את הנהלת הטכניון ובכללם את אנגלמן על התייחסותם לתיקון הליקויים ויישום המלצות דוח הביקורת. בניגוד לנטען, ועדת הביקורת היא שהחליטה על העברת הממצאים לגורמי המקצוע בטכניון".