נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק, שהמהפכה החוקתית שחולל עומדת לביקורת רחבה בימים אלו, התראיין לתוכנית המקור ותקף את השינויים במערכת המשפט אותם מפלגות הקואליציה מתכננות להעביר בקדנציה הבאה. בפרומו לתוכנית שפורסם הערב (חמישי), התייחס ברק לפסקת ההתגברות שעלתה בימים אלו לדיון ואמר כי "פגיעות לא מידתיות תהיינה חוקתיות, תאר לעצמך, למה? משום שהכנסת החליטה שאם בית המשפט אמר שזה פוגע בזכויות האדם או לא מידתי, אנחנו רוצים להתגבר".



ברק המשיך ותקף: "למה? למה? הנפגע יהיה האדם. לא המוסד, לא בית המשפט. אני תמיד אמרתי, בית המשפט זה לא המטבח של אמא שלי, על מה אתם מדברים? מגנים על בית המשפט? הבעיה היא לא בית המשפט. הבעיה היא בן האדם. פסקת ההתגברות אומרת, אפשר לפגוע בזכויותיו גם אם זה לא מידתי. מדובר בשינוי דרמטי. לא עושים דבר כזה כדי למנוע תופעה אחרת, שמבחינתו של רה"מ היא בוודאי דרמטית, אבל היא לא חלק מהשיקולים שצריכים להיות".



עוד אמר ברק, כי "אני חושב שאם אני הייתי שופט בבית המשפט העליון, או אם הייתי הנשיא, כמי שחי את המציאות הזאת - אני הייתי שוקל התפטרות. למה לא? מה אני אעשה שם, מה יש לי לעשות שם?  תפקידו העיקרי של בית המשפט העליון הוא להגן על הדמוקרטיה ועל החוקה. הוא לא יכול להגן על הדמוקרטיה ולא להגן על החוקה אם אין לו כלים לכך".


"מתייחסים לבית המשפט העליון כמעט כמו אויב". אליקים רובינשטיין. צילום: דוברות שב"ס

 
בתוך כך, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופט אלייקים רובינשטיין, אמר הערב בארוחת האיפטאר של מחוז הצפון בלשכת עורכי הדין בנצרת כי "מתייחסים למערכת המשפט ולבית המשפט העליון כמעט כמו אויב".

בערב שאורגן ע"י יו"ר המחוז, עו"ד חאלד חוסני זועבי, הוסיף ומחה המשנה לנשיאה בדימוס, נגד חוק הלאום במתכונתו הנוכחית. באירוע בו התארחה הנשיאה בדימוס, השופטת מרים נאור, הצהיר ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, כי ייצא נגד כל ניסיון לפגוע בבית המשפט העליון.