בזמן שכולנו חוששים ממצב הטינופת שיש בשירותים ציבוריים, מסתבר שהדבר הכי מלוכלך היה כל הזמן הזה בתיק (או בכיס שלנו)  - הארנק שלנו. למעשה, על פי ממצאים שפורסמו לאחרונה בארה"ב, אותו ארנק תמים - או יותר נכון מה שנמצא בתוכו - מזוהם יותר מכל דבר שאי פעם נמצא בשירותים. 

אל המסקנות האלו הגיעו מומחים באתר הפיננסים האמריקאי LendEDU, לאחר שבדקו את כמות החיידקים על על 40 כרטיסי אשראי, 27 שטרות ו-10 מטבעות. במקביל, הם גם בדקו את כמות החיידקים בשירותים ציבוריים בתחנת רכבת תחתית בניו - יורק. כל הפריטים האלו דורגו לבסוף ב"בסולם חיידקים", כשככל שהניקוד גבוהה יותר כך הפריט היה מטונף יותר ועם כמות חיידקים גבוהה יותר.

מבין כל הפריטים האלו, כרטיסי אשראי הכילו הכי הרבה חיידקים, כשבממוצע החלק הקדמי שלהם קיבל ניקוד של 285 והחלק האחורי 318. הכרטיס המזוהם ביותר שנמצא קיבל ניקוד של 1,206. כרטיסי האשראי היו מזוהמים יותר משירותים ציבוריים, שהגיעו אל המקום השני בלבד עם דירוג של 163. למרבה הגועל, שטרות היו רק מעט יותר נקיים משירותים וקיבלו בממוצע דירוג של 160. יחד עם זאת, השטר הכי מזוהם היה ממד מטונף וקיבל דירוג של 633. מבין כל הפריטים האלו, מטבעות היו יחסית הכי נקיים, ובממוצע קיבלו דירוג של 126.
המקום בתמונה נקי יותר מהארנק שלנו. אילוסטרציה: אינגאימג
המקום בתמונה נקי יותר מהארנק שלנו. אילוסטרציה: אינגאימג


אז נכון, לא מדובר במידע אקדמי, אך מחקרים רבים שנערכו בנושא בעבר העלו ממצאים דומים, לפיהם הכסף שלנו פשוט מזוהם. ב-2014 למשל, חוקרים מהמרכז לחקר הגנום והמערכות הביולוגיות באוניברסיטת ניו - יורק הצליחו לזהות יותר מ-3,000 סוגי חיידקים שונים על שטרות. "זה היה מדהים מבחינתנו", סיפרה ג'יין קרלטון שעמדה בראש המחקר ל-Wall Street Journal, "גילינו שמיקרובים גדלים על כסף".

היא הוסיפה: "ארנק בטמפרטורת גוף הוא למעשה צלחת פטרי". בין החיידקים שנמצאו על השטרות היו חיידקים שגורמים לאקנה, לדלקת ריאות, הרעלת מזון עוד סוגים שונים של דלקות. במילים אחרות - איכס.


via GIPHY