חברת הקנאביס הרפואי טוגדר פארמה הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם למכירת 160 ק"ג תפרחות מיובשות של קנאביס רפואי לגרמניה, וכי תפיץ את המוצרים שלה באמצעות צד שלישי לבתי מרקחת במדינה. המשלוח החודשי הראשון יניב לחברה רווח של כ־800 אלף יורו.



נוסף על כך פועלת חברת הבת הגרמנית של טוגדר לפיתוח שלושה מוצרים רפואיים מבוססי קנאביס, הראשון לטיפול בפצעי עור (אקנה), השני לטיפול בפסוריאזיס ומוצר נוסף לשיכוך כאבים. פיתוח המוצרים מבוסס על זני קנאביס ייחודים שיובאו מהרי ההימלאיה וקיבלו את האישורים הדרושים מהרשויות בגרמניה.



"טוגדר היא החברה הישראלית הראשונה בתחום שלה פעילות רווחית בגרמניה", אומר מנכ"ל החברה ניסים ברכה, "אנו רואים בתחילת המכירות ובהצגת הרווחים בגרמניה מנוע צמיחה משמעותי שיניב פירות כבר החל מהשבועות הקרובים. אנו מאמינים כי המהלכים שלנו בגרמניה, ישראל ואוגנדה וכן בטריטוריות נוספות, יובילו ליצירת ערך גבוה לבעלי המניות שלנו".



בפברואר השנה הצטרף לחברה מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב־ניצב בדימוס יוחנן דנינו, בתפקיד יו"ר הדירקטוריון, בשכר של 36 אלף שקל עבור 40 שעות עבודה בחודש. כיום החברה נסחרת סביב 215 מיליון שקל, ירידה של כ־80 מיליון שקל מאז כניסתו של דנינו לתפקיד. החברה נמצאת בתהליך מתקדם לקבלת אישור שיווק בשוק האירופי כולו.