לא רק בגלל החום: גל השריפות אתמול לא נגרם באופן בלעדי על ידי מזג האוויר החם והיבש ונזקי ל"ג בעומר, אלא גם בגלל גורמים עוינים מתוך רצועת עזה ששיגרו בלוני תבערה ויצרו מוקדי דליקה נוספים בכרמיה וביער בארי. הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 13, צבי יחזקאלי דיבר על הנושא היום (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM ואמר: "לא רק שבלוני התבערה יפסיקו, כנראה שהם גם יוסיפו - קיים חשש שגם ביהודה ושומרון יהיו בלוני תבערה והפלסטינים יתחילו אינתיפאדת אש".

"ברגע שאין לנו הסכם כתוב עם חמאס, וספק אם יהיה אחד כזה בכלל, יהיו בינינו רק הבנות של שקט, כל עוד אין לך מסמך כתוב, יש חור בגדר", הוסיף יחזקאלי בנושא הדיווחים על הסדר הפסקת האש שהוכחש על ידי שני הצדדים השבוע. "בחמאס תמיד ימצאו סיבה לשגר בלון. חמאס תמיד משאיר לעצמו פתח, לפחות בעזה, לומר - אני לא רוצה להתחייב וכשנוח לי אני אפריח בלון תבערה ואם יורו לי מאיראן לירות טילים, אני אעשה גם את זה".

"הפלסטינים יודעים שחצי נגב נשרף וזה כואב לצד השני. הכי חשוב זה שהם יודעים שישראל לא יכולה לעשות כלום", הוסיף הפרשן, "ישראל לא תצא עכשיו לסוג של מבצע בגלל בלונים". "בסופו של דבר איראן מפעילה את כל קבלני המשנה שלה. יש לה את הג'יהאד האסלאמי שממומן על ידיה, למרות שהוא ירד בחצי השנה האחרונה. רצועת עזה היום היא יותר איראנית מאשר הייתה אי פעם, ולכן ייתכן שהמתיחות במפרץ תוביל בגלל הגמגום האמריקאי לפרובוקציה בצפון".

"ביום פקודה קאסם סולימאני אומר לחיזבאללה בצפון ולג'יהאד בעזה לירות. אסור לשכוח שיש לו בטן מלאה על כל התקיפות שישראל מבצעת בסוריה, ואנחנו משלמים את המחיר על זה בעזה", סיכם יחזקאלי.