פיצוץ מחריד הרעיד הערב (שישי) את מרכז העיר ליון שבצרפת, וגרם לפציעתם של 13 בני אדם. הרשויות במדינה מסרו כי הפיצוץ נגרם ככל הנראה כתוצאה ממזוודה בתוכה הונח מטען החבלה באמצע הרחוב, וכי אין סכנה לחייהם של הפצועים באירוע, שסובלים מפגיעות שטחיות בגפיים התחתונות. על פי דיווח בעיתון "לה פרוגרס", המזוודה הונחה ברחוב במזיד והייתה מלאה בברגים, מסמרים ופריטים נוספים שפגעו בפצועים בעת הפיצוץ.



המשטרה הצרפתית מנהלת מצוד אחר מחבל החשוד בהנחת המטען. על פי הדיווחים בצרפת, החשוד נלכד במצלמות האבטחה כשהוא משאיר את המזוודה מול מאפייה מקומית זמן קצר לפני הפיצוץ. מקורות במשטרה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי החשוד הגיע לאזור המאפייה באופניים.



בינתיים, חסמה המשטרה את כל אזור ויקטור הוגו בעיר ואל המקום הגיעו שוטרים, חיילים וחבלנים רבים. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הגיב לאירוע וכינה אותו כ"מתקפה", הוסיף כי אין הרוגים כתוצאה מהפיצוץ וסיכם: "מחשבותיי עם הפצועים".



צילום: AFP




לא מצליחים לראות את הסרטונים? צפו בהם באתר המותאם



בחודש שעבר פורסם דוח של שירותי הריגול הנגדי של צרפת, לפיו ההיערכות והמידע על חיסולו של דאעש, עם תום הלחימה בסוריה ובעיראק, היו "מסולפים והיוו הטעיה מכוונת". פי המסמך, ארגון הטרור אכן איבד שטחים וחיילים בח'ליפות שהקים, אולם מנהיגיו המסתתרים, שלרשותם עדיין עומדים, לפני אומדנים, כ־100 מיליון דולר במזומן, ממשיכים בפעולתם.



המסמך הונח על שולחנו של מקרון, שהאשים לראשונה במסיבת עיתונאים את "האסלאם הפוליטי" בצרפת בניסיון להמריד ולערער את המשטר הרפובליקני. מקרון אף הודיע על פעולות שבהן כבר החל הממשל כדי "לשחרר" שכונות ואתרים ש"נכבשו" על ידי גורמים אסלאמיסטים.