נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע היום (שישי) על שליחתם של 1,500 חיילים אמריקאים למזרח התיכון כאמצעי הגנה, בעקבות המתיחות הגוברת עם איראן. "אנו רוצים לקבל הגנה במזרח התיכון, והולכים לשלוח מספר קטן יחסית של חיילים", אמר טראמפ. "מספר אנשים מאוד מוכשרים מגיעים עכשיו למזרח התיכון, ונראה מה יקרה".

כיום מוצבים כ-70,000 חיילים אמריקאים בשטחים שבין מצרים לאפגניסטן. רק אתמול אמר טראמפ כי אין צורך בשליחת כוחות נוספים לאזור, ובמהלך קמפיין הבחירות שלו הוא הבטיח לפנות את הצבא האמריקני מאזורי סכסוך כמו סוריה ואפגניסטן. למרות זאת, יש לציין כי מדובר במספר נמוך של חיילים, כאשר על פי פרסומים שונים בארה"ב גורמים בפנטגון דחפו לשליחת כמות גבוהה הרבה יותר. 
הצבא האמריקני הודיע כי כ-600 מתוך 1,500 החיילים "החדשים" כבר הגיעו למזרח התיכון ומאיישים את טילי הפטריוט. הפנטגון הדגיש את האופי ההגנתי של הצבת החיילים בתדרוך לכתבים, וציין כי אף אחד מהם לא יגיע לנקודות הנחשבות "חמות" כמו עיראק או סוריה. 

ברקע המתיחות, מתכוון ממשל טראמפ לבצע באופן חסר תקדים 22 עסקאות נשק בשווי של כ-8 מיליארד דולר עם סעודיה ואיחוד האמירויות. לטענת הסנאטור בוב מננדז, המכהן כדמוקרט הבכיר ביותר בוועדה, אמר כי הוא מאוכזב מההחלטה אך "לא מופתע מכך שממשל טראמפ נכשל פעם נוספת בלתת עדיפות לאינטרסים הביטחוניים שלנו ולזכויות אדם, ובמקום זאת החליט להעניק הטבות למדינות דיקטטוריות כמו סעודיה".
מספר גורמים בסנאט האשימו את טראמפ בכך שהוא מגביר את המתיחות עם איראן באופן מכוון, במטרה להצדיק את עסקאות הנשק עם המדינות הסוניות במפרץ העוינות אותה. 
בתוך כך, הפנטגון האשים את משמרות המהפכה האיראניים באחריות ישירה בתקיפת מיכליות הנפט בנמל פוג'יירה באיחוד האמירויות בתחילת החודש, כמו גם באחריות עקיפה לתקיפת "המתחם הירוק"  בבגדאד בירי רקטות.