לאחר לחץ כבד שהופעל על מארגני הפגנת המחאה שתתקיים הערב (שבת) נגד חוק החסינות ופסקת ההתגברות לאפשר לחבר כנסת מהרשימות הערביות או לנציג המגזר לנאום מעל הבמה, מלשכתו של ח"כ איימן עודה נמסר כי הוא ינאם בה, זאת לאחר שיו"ר האופוזיציה בני גנץ התקשר אליו והזמין אותו לשאת דברים. על החלק האומנותי בהפגנה תהיה אחראית להקת תיסלם, שתבצע את שירה "פרצופה של המדינה.

במהלך ההפגנה הערב יישאו דברים גנץ, ח״כ יאיר לפיד, ח״כ משה (בוגי) יעלון, יו״ר העבודה ח״כ אבי גבאי, יו״ר מרצ ח״כ תמר זנדברג, יו״ר חד״ש-תע"ל ח״כ איימן עודה, ח״כ עפר שלח, תא״ל במיל' אמל אסעד, ועו״ד שגית פרץ דרעי. מוקדם יותר היום, בסביבתו של עודה טענו כי הוא הודר מרשימת המשתתפים. גורמים בהפקת ההפגנה אמרו כי נעשתה פנייה לח"כ עודה לנאום אולם הוא התמהמה בתשובתו ושלח הודעה רק לאחר שרשימת הדוברים נסגרה.
 

ח"כ עודה צייץ היום לקראת ההפגנה: "המאבק נגד שחיתותו של נתניהו וניסיונותיו לחסל את המרחב הדמוקרטי כדי לשמור על כיסאו הוא מאבק משותף לכלל הכוחות הדמוקרטיים, יהודים וערבים, ועל כן ראוי שיהיה ייצוג לכלל סיעות האופוזיציה. על הסכנות שבשלטון נתניהו אני מוכן לשאת דברים מעל כל במה". חבר הכנסת עופר כסיף מחד"ש-תע"ל האשים את מארגני העצרת בכך שהדירו את עודה וטען: "ככל שההפגנה במוצאי שבת חשובה למאבק נגד הרודנות הביבית, כך היא בעייתית וחותרת תחת עצמה", אמר כסיף. "'חומת מגן לדמוקרטיה' תוך הדרה של אזרחי המדינה הערבים ושל נציגיהם הנבחרים?".

שלטים לקראת ההפגנה

 

בתוך כך, רע"מ-בל"ד הודיעה כי לא תשתתף בעצרת. יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאסאמר, אמר: "אנחנו מגויסים למען ערכים דמוקרטיים ונגד שחיתות, אך מארגני ההפגנה למען ״הדמוקרטיה״ התעלמו מנציגי הציבור הערבי, ולכן לא אשתתף בהפגנה הערב, ולא אשתתף בישיבות ראשי סיעות האופוזיציה. אנחנו לא בכיס של אף אחד".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה כתבה בחשבון הטוויטר שלה מוקדם יותר: "הפגנה נקייה מערבים היא כניעה לגזענות ולהסתה מימין, וריקוד לצלילי ההקצנה. חשוב להבין כי עצם הממלכתיות ושמירת החוק הופכת אותנו לבוגדים בעיני הוועדה מטעם עצמה לענייני פטריוטיזם לאומני. ומה השגתם? מפגיני הימין ינהרו באוטובוסים כי הדרתם ערבים? שגיאה מוסרית ופוליטית".
 
גם חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה אמרה בשבתרבות: "המחנה שלנו חייב לעשות את מה שהממשלה מפחדת: להושיט יד לציבור הערבי ולציבור החרדי, ולהילחם למען הישראליות ונגד הסקטוריאליות. זה דורש אומץ פוליטי ביום יום וגם בהפגנה הערב, היכן שחייבת להיות נציגות ערבית כפי שהיינו רוצים לראות שם את כל חלקי הציבור הדמוקרטי".
 
חברת הכנסת ממרצ, מיכל רוזין התייחסה אף היא באירוע שבתרבות עם עמליה דואק ברמת השרון להפגנה המתכוננת של סיעות האופוזיציה: "למרות המחלוקות הקיימות בין סיעות האופוזיציה השונות, וגם בתוכן, זו שעת מבחן גורלית לאופוזיציה לשיתוף פעולה בכנסת וברחוב להצלת הדמוקרטיה הישראלית. זה מבחן מנהיגות ליו״ר כחול לבן בני גנץ שעתיד להיות יו"ר האופוזיציה. אני קוראת לגנץ, שעל כתפיו מונחת האחריות הכבדה למציאת פיתרון, להרים את הכפפה ולשתף את המפלגות הערביות היום בערב".
 
יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי, אמר: "זו קריאת חירום, וכל מי שהמדינה הזו יקרה לו חייב להתייצב הערב. נתניהו נחוש להחריב את שלטון החוק שעומד בדרכו כדי להימלט מהדין ומהכלא. אם יצליח חלילה- במקום מדינה דמוקרטית שומרת חוק נקבל סולטנות ארדואנית שעומדת מעל לחוק. אסור לתת לזה לקרות ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. הוא הכריז מאבק על הבית והוא יקבל אותו בכל מקום- בכנסת וגם ברחוב".

חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ אמר: "מנהיגי כחול לבן לא הפנימו את העובדה שללא החברה הערבית הם לעולם לא יהיו בשלטון וממשיכים להדיר את האזרחים הערבים, הפעם מבימת הנואמים בהפגנה. אני אגיע להפגנה, כי המאבק על הדמוקרטיה הוא חשוב יותר מהאטימות של גנץ, לפיד וחבריהם. יש זמן עד מחר לאנשי כחול לבן להבין כי הדרת הערבים רק תקבע את הדרתם מהשלטון".

ח"כ עאידה תומא-סולימאן: "מי שמתיימר לשמש מגן לדמוקרטיה אינו יכול להדיר מראש חמישית מאזרחי המדינה והנפגעים הראשיים מחיסול המרחב הדמוקרטי. גנץ ומפלגתו שחזר שוב ושוב שלא יישב עם המפלגות הערביות מתחמק היום מלעמוד על אותה  במה ולאפשר לקולם של האזרחים הערבים להישמע, והוא חיקוי רע מאוד ל"דמוקרטיה" גרסת הימין. החומה שרוצים לבנות כיום מגינה על הדמוקרטיה ליהודים ומדירה את הערבים. כל מאבק מגמגם לגבי הלגיטימציה של הציבור הערבי עתידו להיכשל בצמתים החשובים".

ובתוך כך חה"כ רם בן  ברק מכחול לבן אמר: "אני חושב שלא התייחסנו נכון לחברה הערבית. החברה הערבית היא חברה לגיטימית לחלוטין. אני לא חושב שעשינו דה-לגטימציה אבל אני חושב שלא מספיק הבהרנו להם שהם חלק מאתנו".