בכיר בממשלת גרמניה אמר היום (שבת) כי הוא לא מייעץ ליהודים לחבוש כיפות בחלקים מסוימים במדינה. פליקס קליין, הממונה על המאבק באנטישמיות מטעם הממשלה, אמר בראיון שפורסם היום בעיתון הגרמני "פונקה" כי "דעתי לרוע המזל השתנתה בהשוואה למה שהייתה בעבר. אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש את הכיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה".

הוא לא פירט אילו מקומות וזמנים עלולים להיות מסוכנים. מנהיג הקהילה היהודית בגרמניה אמר בשנה שעברה כי הוא מייעץ לאנשים המבקרים בערים הגדולות במדינה לא לחבוש כיפות. נתונים שפרסמה ממשלת גרמניה מוקדם יותר החודש הראו כי אירעה עלייה במספר התקריות האנטישמיות במדינה בשנה שעברה.
כזכור, הפרלמנט הגרמני אישר לפני שבוע החלטת גינוי גורפת נגד ארגון ה-BDS, קמפיין החרם על ישראל. בכך, גרמניה הפכה למדינה המרכזית הראשונה באירופה, המגדירה את הארגון - אנטישמי. ההחלטה זכתה לתמיכה רחבה, הן מצד מפלגות השלטון ובהן האיחוד הנוצרי-הדמוקרטי והאיחוד הסוציליסטי-הדמוקרטי, והן  על ידי מפלגות האופוזיציה ובהן המפלגה החופשית הדמוקרטית, ומפלגת הירוקים.
ההחלטה קוראת למשרדי ממשלה וגופים ממשלתיים פדרליים לא לשתף פעולה בשום צורה עם אירועים המקדמים דה לגיטמציה וחרמות נגד ישראל ובנוסף היא מורה למשרדי הממשלה השונים לעצור כל מימון לארגונים המקדמים חרמות בתחומים שונים או פעולות של דה לגיטימציה נגד ישראל. כמו כן, היא מהווה קריאה ברורה נגד התופעה עצמה.