מנהיג חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, אמר הערב (שבת) כי המתיחות עם איראן במפרץ הפרסי קשורה באופן הדוק לתוכנית המאה של הממשל האמריקאי. מנהיג ארגון הטרור הוסיף כי הוא תומך בעמדה הפלסטינית הקוראת להחרמת הוועידה בנושא בבחריין. בנאום לרגל יום השנה ה-19 לנסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000, חזר נסראללה על איומיו נגד ישראל. 

"מה שקורה במפרץ והניסיון לפגוע באיראן קשור ישירות לתוכנית המאה מבשרת הרעות", אמר נסראללה. "אנחנו תומכים בעמדה הפלסטינית המאוחדת נגד הוועידה במנמה. הסוגיה הפלסטינית עומדת בפני מזימה לחסל את קיומה".

מנהיג הארגון השיעי טען כי מטרתה של הוועידה בבחריין היא להביא ליישוב מחדש של הפליטים הפלסטינים באזור. "הלבנונים והפלסטינים דוחים זאת ומתעקשים על זכות השיבה. מנהיגינו צריכים להיפגש על מנת להתמודד עם הסכנה הזאת", הוסיף.   

מנהיג חיזבאללה אמר עוד כי איראן וסוריה לקחו חלק ב"ניצחון ההיסטורי" של חיזבאללה בשנת 2000. "לבנון היא כבר לא החוליה החלשה באזור. אנחנו שמחים על דברי האויב על כך שאנו מהווים איום אסטרטגי עליו", אמר נסראללה. "ללא ההתנגדות, טראמפ היה נותן את דרום לבנון לישראל כפי שעשה עם ירושלים ורמת הגולן".

נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ. צילום: רשתות ערביות
נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ. צילום: רשתות ערביות