שנה חלפה מהפרסום ב"מעריב" שלפיו משרד החינוך מתקשה באיוש משרות ניהול, כאשר גם השנה כ־250 משרות כאלה עדיין אינן מאוישות. רוב המשרות הן במחוז תל אביב - 52, אך גם במחוז הצפון יש מחסור במנהלים וכרגע פתוחות בו 48 משרות ניהול. עובדי ההוראה מתלוננים לא אחת על הקשיים שעמם הם צריכים להתמודד - עבודה סביב השעון שאינה נגמרת ברגע שנשמע הצלצול, חוסר הערכה ומשכורות נמוכות - כך שזה לא מפתיע שאין הרבה קופצים על משרת המנהלים, הנמצאים בחוד המערכת ותחת זכוכית מגדלת.
אורית גור־כהן, מנהלת בית ספר ביבנה וחברה ב"מנהיגים" - ארגון מנהלי בתי הספר, אומרת ל"מעריב" כי "תפקיד הניהול הולך ונעשה קשה יותר לאורך השנים - אין מוגנות למנהלים, השכר הנמוך, עומס העבודה והדרישות שנהיות בלתי סבירות. אם בעבר היו עומדים בתור מורים שרצו להיות מנהלי בתי ספר, היום הם אומרים שהם רואים מה נדרש ממנהלים וזה לא שווה מבחינתם את המאמץ. אני מכירה הרבה שהלכו לעשות את קורס הניהול של אבני ראשה והבינו שהם לא רוצים להיות שם בתפקיד המנהל", מוסיפה גור־כהן. 
אחת מאותם מורים שחשבו להתקדם לתפקיד ניהול היא ל', שסיימה את הקורס אך מעדיפה לשמש סגנית מנהל. "התפקיד שלי היום מאוד משמעותי, אני לא מרגישה שאני כבולה או שאני מספר 2, אני והמנהלת עושות הכל יחד", היא אומרת. "זה חוסך ממני להיות בקו החזית, כי מנהל כל הזמן נמצא בקו האש. אני רואה חברות שלי שהלכו לניהול ואחרי שנה־שנתיים פרשו. אתה עומד לבד מול ביורוקרטיה במשרד החינוך, אף אחד לא נותן מענה ולא נמצא שם כשאתה צריך אותם, תפקיד המנהל הוא בודד".

ע' סיימה את קורס אבני ראשה לפני מספר שנים וגם היא החליטה להישאר בתפקידה כמורה. "מנהלים צעירים מרוויחים הרבה פחות ממורים ותיקים ויש תחלופה גבוהה בגלל שחיקה. אני שוקלת להיות מנהלת בעתיד, אבל כרגע זה לא נכון לי בעיקר מהבחינה המשפחתית, כיוון שהעבודה היא תובענית ויש לי תינוקת קטנה".
ארגון יציגים - ארגון עובדי ההוראה בישראל התייחס לכך ומסר: "לאורך שנים רבות ארגון והסתדרות המורים בחרו להתעלם מהמנהלים ומתנאי ההעסקה ולדאוג למינוי מקורבים לתפקידים רבים במקום למינוי אנשי מקצוע. כל זמן שמעמד עובדי ההוראה נמצא בשפל, כך גם מעמד המנהלים. כמו שאף אחד לא רוצה להיות מורה, אף אחד לא רוצה להיות מנהל".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לא קיים קושי או מחסור במועמדים לניהול, וכל טענה כזו משוללת יסוד עובדתי. ההפך הוא הנכון - רשימת המועמדים הפוטנציאליים למכרזי הניהול רחבה הרבה מעל ומעבר לנדרש: כ־1,600 עובדי הוראה לקחו חלק בתהליך המיון, ובסיומו יתקבלו 325 פרחי ניהול. כמו כן, הגדלנו את מספר פרחי הניהול, כך שעתודת הניהול צפויה לגדול. לאור חשיבות הנושא הוקם מאגר של עתודה לניהול, אנו מגדילים את מספר התקנים עבור פרחי הניהול, ומקפידים על כך שלתפקידי ניהול יתקבלו המתאימים והטובים ביותר".