"זו לא עוד התעללות, זה מצב חירום". בעקבות הצטברות מקרים בתקופה האחרונה, שבהם נחשפו תיעודי מטפלות בבתים ובמעונות היום, המתעללות בפעוטות רכים וחסרי כל הגנה, החליטו הורים רבים להגיד "עד כאן". בהתארגנות שהחלה בימים האחרונים ברשתות החברתיות הוחלט לקיים היום ב־18:00 בכיכר הבימה בתל אביב הפגנת הורים בקריאה לממשלה להכריז על מצב חירום ולגבש תוכנית חירום לאומית לשמירה על ביטחון הילדים. 
הפעם האחרונה שההורים יצאו לרחובות להפגין הייתה לפני כשנה, בעקבות מותה של יסמין וינטה ז"ל, תינוקת בת שנה וחודשיים, שנגרם על ידי המטפלת שלה אינה סקיבנקו בפעוטון בפתח תקווה. זה הוביל לקידום חוק הפיקוח, שיסדיר לראשונה את מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על מעונות היום וייכנס לתוקפו כבר בספטמבר הקרוב. במקביל, אושר חוק המצלמות במעונות היום ובפעוטונים, שיחייב התקנת מצלמות במסגרות אלה החל מספטמבר 2020.
אומנם חוקים אלה כבר אושרו, אך ההורים עדיין מודאגים לנוכח המקרים הרבים, רבים מדי לטעמם. "הגיע הזמן לעשות הבחנה בין התעללות לבין ניסיון רצח", אומרת אסנת ואתורי, יו"ר "הורות בזכות" וממארגנות ההפגנה. "להתעלל זה לא להתייחס לתינוק שבוכה, לא להחליף לו חיתול. אבל לחנוק אותו במגבת או לשכב עליו – זה כבר ניסיון רצח. גם העיניים הכי קהות בעולם לא יכולות להישאר אדישות למראה הסרטונים שבהם תועדו מטפלות פוגעות בפעוטות", מדגישה ואתורי. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שכל הזמן תהיה משפחה אחרת שמתמודדת עם זה, אם לא נבין שזה פוגש את כולנו וזה עניין של זמן עד שתהיה פה עוד יסמין, זה ייגמר במוות".

ענת דייגי, מארגון "הורים למען אחריות מלידה", שבנה דויד מת במעון וכעת פועלת להסדרת הנושא, מספרת כי "נותרתי ללא מילים. זה מציף אותי מכל כיוון, כל היום אני שומעת סיפורי זוועה, דברים מחרידים. מבחינתי זה קו פרשת המים, חייבים לעשות משהו, המדינה חייבת להתעורר ולהכין תוכנית לאומית עוד במושב הכנסת הקרוב. זה לא מקרה אחד או שניים, זו פשוט מכת מדינה".