ראש עיריית טבריה, רון קובי, פרסם הבוקר (ראשון) תמונה בעמוד הפייסבוק שלו, בה נראית כביכול כמות רבה מאד של זבל ולכלוך שנותר במירון לאחר סיום הילולת רבי שמעון בר יוחאי, שהתקיימה בשבוע שעבר למשך יממה שלמה, וכללה מאות אלפי חוגגים ומתפללים. 



"מה שהשאירו במירון זו הבושה של עם ישראל", כתב קובי לצד התמונה. "רק תגידו לי אם זה נורמלי? עכשיו תבינו עם מה התמודדנו בטבריה לפני פסח", הוסיף. 



קובי ידוע באשר לפעילותו האגרסיבית למיגור וצמצום הכפייה הדתית בטבריה, כפי שהתחייב גם במצע הבחירות שלו. בל"ג בעומר האחרון הגיש קובי תלונה במשטרה נגד מספר חוגגים שתלו בובה על חבל שהונפה מעל למדורת ל"ג בעומר, ומתחתיה הכיתוב: "רון קובי ימות". מקרה זה נוסף לשורה של איומים מרומזים נגד ראש עיריית טבריה. 




הילולת רבי שמעון בר יוחאי, שמתקיימת כבר מאות שנים בהר מירון, היא אחד האירועים ההמוניים הגדולים בישראל, וככל הנראה פרויקט התחבורה הציבורית הנרחב ביותר. שיאה של ההילולה הוא הדלקת מדורה בערב ל”ג בעומר על גג קברו של הרשב”י על ידי האדמו”ר מבויאן, רבי נחום דב ברייאר - זכות השמורה לאדמו”רי בויאן עוד מסוף המאה ה־19 - שבעקבותיה נדלקות לאורך היממה מאות מדורות נוספות באזור. אלו מלוות בחגיגה שכוללת עשרות טונות של מזון ושתייה וריקודים עד אור הבוקר.

גם השנה הגיעו מאות אלפי מבקרים להר במהלך 24 השעות של האירוע. 19 מדורות הודלקו בחצרות, והופעלו כ-7 אלף נסיעות משישה טרמינלים, שקלטו את מאות אלפי הבאים. 

הילולת רבי שמעון בר יוחאי. צילום: דוד כהן, פלאש 90