ח"כ משה (בוגי) יעלון אמר הבוקר (ראשון) בכאן ב' כי הוא התנגד להשתתפות יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, בהפגנה בתל אביב אמש נגד חוק החסינות וכי הוא גרם לאנשי ימין שהיו בדרך לאירוע "הסתובבו ונסעו". וכי יתנגד לכך "גם פעם הבאה". דבריו באו בעקבות אי הגעת חברי הפלג הימני בכחול לבן, יועז הנדל וצבי האוזר, לעצרת. 

"רשימת כחול לבן דוגלת בהיותה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית - יש לנו ויכוח עם עודה על היהודית, אבל יש לנו ויכוח גדול יותר עם נתניהו על הדמוקרטית", אמר יעלון. "להתייחס לכל הערבים כמקשה אחת ולהגיד כמו הליכוד 'איימן עודה טרוריסט', זה צריך להגיד על על באסל גטאס, על חנין זועבי".
"כל עוד המצע של חד"ש איננו מכיר בזכותנו להתקיים פה כמדינת הלאום היהודי, אין לי שיג ושיח בנושא", הסביר יעלון את התנגדותו לנאום יו"ר המפלגה. "העובדה שעודה עלה לבמה גרם לכך שאנשי ליכוד שהיו בדרך הסתובבו ונסעו - אתנגד גם בפעם הבאה".

ח"כ עופר שלח (כחול לבן), ממארגני ההפגנה, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי הוא לא ידע שהנדל והאוזר לא יגיעו לעצרת, וכי השתתפותו של  עודה באירוע הייתה "על דעת כל ראשי כחול לבן".       



משה יעלון, בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי בעצרת. צילום: אבשלום ששוני
משה יעלון, בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי בעצרת. צילום: אבשלום ששוני



"אני פניתי לאיימן עודה לפני שבועיים. פניתי אליו שוב לפני שבוע. זה מסר סופר חשוב. ראש ממשלה מושחת ושלטון שפוגע בבתי המשפט ובדמוקרטיה כדי למלט את ראש הממשלה מאימת הדין זה לא בעיה של יהודים ושל תנועות ציוניות בלבד אלא של כל אזרחי ישראל. אני דחפתי לנאום שלו מהרגע הראשון ואני מאוד מרוצה שזה קרה", אמר שלח.



על היעדרותם של האוזר והנדל מההפגנה אמר: "לא ידעתי שלא יבואו אבל זכותם. זה בסדר גדול שהחליטו לא לבוא. אני מניח שנדבר על זה. בסופו של דבר איימן עודה נאם וזה היה על דעת כל ראשי כחול לבן. היו על זה דיונים וויכוחים וזה בסדר גדול. מה שעומד לפנינו זה הרבה יותר גדול. זה מהלך שאין לו תקדים בתולדות מדינת ישראל שבו ראש ממשלה בניסיון להימלט מאימת הכל מוכן לרמוס הכל ולזה צריכים להיות שותפים כל אזרחי מדינת ישראל".



שלח התייחס גם לכך שאנשי ימין לא הגיעו להפגנה בתל אביב. "היה לי שיח עמוק עם הרבה אנשים בצד הימני של המפה שחושבים כמונו", אמר חבר הכנסת. "הם לא היו אתמול בהפגנה ולא היו על הבמה לא בגלל עודה אלא בגלל שהם פוחדים מהמחנה שלהם. אני יודע מה חושבים בקואליציה המתגבשת. נעשה ביקורי בית אצל עשרות חברי קואליציה. ההפגנה נועדה לעזור להם לשחרר את מצפונם". 



"זאת ההפגנה הראשונה אבל לא האחרונה. נעשה הפגנות, פעולה פוליטית בכנסת. זו קואליציה שיחברו אליה הרבה מאוד יוזמות כמו יוזמת המשפטנים ויוזמת אנשי העסקים שאומרים שהדבר הזה לא יעבור", הוסיף. לדבריו, לו הייתה הצבעה חשאית על החסינות לנתניהו, רוב מכריע של חברי הכנסת היה מפיל את המהלך.