הסרט "טפיל" של הבמאי הדרום קוריאני בונג ג'ון־הו גרף אמש כצפוי את דקל הזהב, הפרס הגדול של פסטיבל קאן.



"טפיל" - דרמה המתארת ארבעה בני משפחה חסרי בית, שמצליחים בדרכי מרמה להשתלט על חייהם ונפשם של עשירים ומיוחסים מסיאול. בונג, שבעבר היה אחראי להצלחות אומנותיות כמו "זיכרונות מחקירת רצח" ו"המארח", גבר באופן ברור על סרטו של קוונטין טרנטינו, שנחשב כמועמד העיקרי לזכייה בדקל הזהב ובסופו של דבר יצא מהתחרות בידיים ריקות.



בגרנד פרי של חבר השיפוט, הפרס השני בחשיבותו, הוכתר "אטלנטיק" של מאטי דיופ, במאית ילידת סנגל שחיה כיום בצרפת. ההכרזה על פרס זה לוותה בשריקות בוז רמות של העיתונאים והמבקרים שליוו את הפסטיבל. זאת משום שלכולם ברור היה ש"אטלנטיק" קיבל את הפרס לא משום שהוא סרט מוצלח חלילה, אלא מפני שעצם קבלתו לתחרות הייתה פרי ביאושים של מדיניות האפליה המתקנת, שהונהגה בקאן בשנים האחרונות.



עוד פרסים שחולקו אמש בקאן: פרס הבימוי ניתן לאחים דארדן מבלגיה עבור עבודתם ב"אחמד הצעיר", ופרס התסריט הלך לצרפתייה סלין שיאמה, שכתבה וביימה סרט פמיניסטי בשם "דיוקנה של גברת בלהבות", המתחולל במאה ה־18.



אנטוניו בנדרס הוכתר בצדק רב בתואר השחקן המצטיין עבור הופעתו המרשימה ב"כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר. השחקנית הבריטית אמילי ביצ'ם, שמגלמת את התפקיד הראשי ב"ג'ו הקטן" שביימה האוסטרית ג'סיקה האוזנר, קיבלה את פרס השחקנית הטובה.



צוות השיפוט, בראשותו של אלחנדרו גונזלס אינייריטו ממקסיקו, העניק צל"ש מיוחד לקולנוען הפלסטיני איליה סולימן עבור הקומדיה "זה חייב להיות גן עדן", שתוהה אם פלסטיני יכול לחיות במקום אחר בעולם, כמו למשל פריז או ניו יורק. סרטו של סולימן זכה גם בפרס איגוד המבקרים העולמי.