תגובת השרה: שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה לאמירתו של הכוראוגרף אוהד נהרין כי הוא "מזדהה עם האג'נדה של ה-BDS", בהודעה שהוציאה היום (ראשון): "אמירתו מקוממת, אומללה, אינה יכולה להתקבל בשום הבנה, וראויה לגינוי חריף מצד כל שוחרי התרבות שמבקשים לא לערב תרבות ופוליטיקה".



"ניסיונות של ה-BDS לגייס כוחות ישראלים למען מאבקם בדה-לגיטימציה של מדינת ישראל, הוא ידוע ואוהד נהרין נפל בפח שלהם כפרי בשל", הוסיפה השרה.



"אמירתו האומללה נותנת רוח גבית לכוחות הפועלים נגד מדינת ישראל", כתבה רגב. "וזו הוכחה נוספת מדוע המדיניות אותה הובלתי למנוע מגופים אמנותית נתמכים, החותרים נגד הלגיטימיות של המדינה ופוגעים בסמליה לקבל סיוע כספי מהמדינה".



אוהד נהרין. צלם : משה שי, פלאש 90
אוהד נהרין. צלם : משה שי, פלאש 90



"חופש הביטוי והאמנות הוא נר לרגלינו, תמיכה ב-BDS הוא קו אדום שאוהד נהרין חצה", סיכמה השרה. "אמשיך לפעול לסיום הליך החקיקה של התיקון לחוק התרבות והאמנות המכונה בפי התקשורת 'חוק הנאמנות בתרבות' ויפה שעה אחת קודם".



כזכור, הבוקר חתן פרס ישראל, הרקדן והכוריאוגרף, אוהד נהרין, ציין כי הוא מביע תמיכה ברעיונות תנועת החרם נגד ישראל. מפתח שיטת "גאגא – דרך עבודה גופנית המתאימה לכל אחד", סיפר לרזי ברקאי בתוכניתו "מה בוער" בגלי צה"ל כי הוא "מזדהה עם אג'נדת ה-BDS, הם נגד הכיבוש".



"אתה מזדהה עם ה-BDS? לאג'נדה של הכיבוש נוספו עוד כמה אג'נדות אחרות מפוקפקות למדי", שאל ברקאי. "אני לא אכנס לרבדים האלו, כי גם ה-BDS מדברים בשחור-לבן", ענה נהרין. "אני אמרתי תמיד שאם להחרים את ההופעה שלי ישפר את המצב בשטחים או יביא לפתרון לסכסוך, אני אתמוך בחרם עצמי. אני בעד האג'נדה, זה שהם לא מצליחים ולא עוזרים לאנשים בשטחים - פה הבעיה".