חבר הכנסת יועז הנדל התייחס הערב (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלו להחלטתו לא להגיע להפגנת האופוזיציה נגד חקיקת חוק החסינות ופסגת ההתגברות, והסביר, בין היתר, כי הוא "מתנגד לשיתוף פעולה עם לאומנות ערבית". 



"הערבים הם חלק מהחברה הישראלית", כתב הנדל בפתח דבריו. "אין באמת חלופה לדו קיום. חובות וזכויות שווים לכל אחד במדינה יהודית ודמוקרטית. רוב שמגלה סובלנות כלפי המיעוט ולא פחות חשוב מכך - מיעוט שמגלה סובלנות כלפי הרוב וסמליו במדינת לאום. המעשה הנכון למי שמאמין בכך הוא שיתוף פעולה עם הכוחות שמאמינים בחיים משותפים, ישראליזציה ומתינות". "לצד התנגדות נחרצת לכוחות הלאומנים", הוסיף הנדל, "זו עמדה עקבית ועקרונית. אני מתנגד לשיתוף פעולה עם כהנא בשל פגיעתם בחוסן הדמוקרטי ולשיתוף פעולה עם לאומנות ערבית שמתנגדת לקיום מדינת לאום יהודית. אמרנו זאת בבחירות. כתבתי זאת בכל מקום במשך שנים ושום דבר לא השתנה. האחריות על הדו קיום היא שלנו. הצביעו לנו אנשי ימין ממלכתי, מרכז ושמאל ציוני שמאמינים בכך בכל לבם. אני מחויב להם, לא לאף אחד אחר".
 
לדבריו, "המאבק על חיזוק הדמוקרטיה הישראלית, טוהר מידות וממלכתיות משותף לכולנו. כך הצורך לשמר את מגבלות הכוח בכל מקום, תמיד. אף אחד לא מעל הבסיס הזה. תודה למי שיצא מהבית עם האמונה הזאת. אנחנו תומכים במדינת לאום יהודית ודמוקרטית. בשני החלקים בכל העוצמה. אין לי דרך אחרת ולא ארץ אחרת".