60 לווייני starlink ששוגרו בלילה שבין חמישי לשישי על ידי טיל פלקון 9 של חברת SpaceX צפויים לעבור הערב (ראשון) מעל שמי ישראל. טיל הפלקון 9 של SpaceX שוגר מבסיס קייפ קנוורל בפלורידה וכמה דקות לאחר מכן נחת המשגר המרכזי של הטיל בחזרה לאסדה באוקיאנוס האטלנטי, ללא התרגשות מיוחדת.

הלוויינים שהמשגר נשא שוחררו לחלל 62 דקות לאחר מכן, בדיוק לפי התכנון. כמה שעות מאוחר יותר הודיע מאסק כי כל 60 הלוויינים נפרסו ברשת של כמה מאות קילומטרים מעל לכדור הארץ. כאמור מדובר בחלק ממיזם שאפתני למדי של המיליארדר אילון מאסק, הבעלים של SpaceX לאספקת אינטרנט מהיר בכל נקודה בעולם. 
כל לוויין שוקל כ-227 ק"ג ולמעשה מדובר במטען הכבד ביותר שהחברה שיגרה לחלל. לדברי מאסק, 12 שיגורים של 60 לוויינים שהחברה אמורה לבצע במהלך כשנה וחצי יספקו כיסוי מלא לאינטרנט מהיר ברחבי העולם. בסך הכל, צפויים להיות 1,800 לוויינים, במסלול בגובה של 550 קילומטרים מכדור הארץ. ייתכן כי מספרם יגדל משמעותית, שכן ועדת התקשורת הפדרלית העניקה ל-SpaceX אישור לכמעט 12,000 לוויינים


שיגור הלווינים:
 
הטור כפי שצולם בהולנד:
 
מאסק שהקים את SpaceX במטרה לאפשר בעתיד לבני אדם להתגורר בכוכבי לכת אחרים בחלל, אמר בשבוע שעבר: "אנחנו רואים במהלך הזה אמצעי לייצר הכנסות ל-SpaceX, שיאפשרו לנו להמשיך בפיתוח הטילים והחלליות של החברה. זוהי אבן דרך חשובה בדרך להקמת ישוב שיקיים את עצמו על המאדים ותחנה בירח".
מאז שנכנסו למסלולם בלילה שבין חמישי לשישי, 60 הלוויינים הספיקו להקיף לא פעם את כדור הארץ וכל הקפה נמשכה כשעה וחצי. הערב בסביבות השעה 21:00 ניתן יהיה לראות אותם בטור מרהיב מעל שמי ישראל, בבהירות שתאפשר לראותם גם בעיניים ללא משקפת או טלסקופ, ממקום חשוך יחסית.
המעבר יחל בין השעה 21:00 לשעה 21:10 מכיוון דרום מערב, יחלוף כמעט מעל לראש וירד לכיוון צפון מזרח עד שיעלם באופק. הלוויינים ייראו כנקודות בהירות יחסית בשמיים, בדומה לזו של כוכבי קבוצת העגלה הגדולה. הלוויינים בינתיים נמצאים יחסית ביחד ונעים כקבוצה שלמה, אך במשך הזמן צפויים בחברה לפזר אותם בצורה אחידה באותו מסלול בחלל. מי שיפספס הערב יוכל לראות אותם גם מחר חולפים מעל ישראל בסביבות השעה 20:30.