לאחר שעות של חיפושים, אותרו במהלך הלילה חמשת הגברים - אב, שני ילדיו ושני חברים, שיצאו אתמול להפלגה בסירה בכנרת ונעלמו. שאול שאבי, האב, סיפר הבוקר (שני) ב"חדשות הבוקר" בקשת 12 כי "היו פה ניסים ונפלאות. אין לזה הסבר מצד הטבע. חזרנו ממירון אחרי שהיינו שמה שלושים שעות, עבדנו לשם שמיים, עסקנו בחלוקת אוכל. החלטנו לצאת קצת לכנרת עם הסירה, להתפרק קצת מהלחץ, להוריד את המתח".



שאבי הוסיף כי "חצי שעה בדיוק אחרי שיצאנו, ב-16:00, היו גלים חזקים שהפכו את הסירה. מאז היינו על המים, אחזנו בידינו בסירה, שעה אחרי שעה, צועקים לבורא עולם שמישהו יראה אותנו. הכוחות שלנו אזלו, כל רגע ראינו את המוות מול העיניים".



לדבריו, "אף אחד לא ידע בכלל שאנחנו תקועים, הבנו שאף אחד לא רואה אותנו. ראינו סירות פה ושם אבל הגלים הסתירו אותנו. הדבר היחיד שהציל אותנו זה האמונה בבורא עולם, ביקשנו מהקדוש ברוך הוא שיציל אותנו. כשהגיעה החשיכה ראינו את כוחות ההצלה, צעקנו אבל אף אחד לא שמע ולא רואה אותנו. זה היה קשה".



מה אמרת לילדים בשעות הקריטיות האלו במים?
"היה קר במים, אבל לא חשבנו על הקור. הבטחתי להם שהשם יעזור, שהחסד ינצח. אמרתי להם שמי שמחלק אוכל לעניים, הקדוש ברוך הוא עוזר לו. 'השם יעזור, אני מבטיח לכם, אל תוותרו'. הם אמרו לי: 'אבא, זה קשה, אנחנו לא יכולים'. צעקתי ובכיתי להם: 'תחזיקו מעמד, השם איתנו, באים להציל אותנו'. היו רגעים שגם הם חיזקו אותי".



תאר את הרגע שבו ראית את סירת החילוץ מתקרבת.
"אספר משהו מרגש, אני מתרגש מלהגיד את זה: אחד מהחברים שעדיין בבית החולים, הוא כנראה היה הכי חלש, הוא לא אכל ארוחת בוקר. ברגע האחרון הוא אמר 'זהו, אני לא שורד' וצעק שמע ישראל. באותו הרגע הגיעו כוחות ההצלה. בכל הסיוט הזה שעברנו זה היה הרגע הכי מרגש, שבדקה ה-99 כשהוא כבר החליט שזהו, כוחות ההצלה הגיעו. תודה לכל כוחות ההצלה ולכל המסייעים שעשו, השתדלו והיו שליחים של בורא עולם".





במבצע החיפושים לקחו חלק סירות של השיטור הימי ושל רשות הטבע והגנים. אלדד איתן, מהיחידה הימית של רשות הטבע והגנים, היה זה שמצא את הנעדרים, וסיפר בכאן ב' על שאירע: "חילקנו את הכנרת לגזרות ואנחנו קיבלנו את צפון הכנרת. חיפשנו אותם שעות, היה לילה חשוך בלי ירח, קשה מאוד לחפש משהו במצב הזה".



איתן סיפר כי לפני שהם מצאו את חמשת הגברים, כבר כמעט נגמר להם הדלק. "בזמן הזה עולה בחור עם מכשיר ראיית לילה טרמי ומתחיל לסרוק את הכנרת. הוא מזהה בגזרה נקודות חמות במים ומכווין אותנו. אנחנו שטים לשם ומתחילים לשמוע צעקות לעזרה 'הצילו'. עוד לא ראינו אותם, והוא הכווין אותנו עד שהיינו עליהם".



"ראינו סירה הפוכה, שבורה לגמרי, שניים ישבו עליה ועוד שלושה במים שלא יודעים לשחות", המשיך איתן. "ההתארגנות שלנו במצב כזה היא מסובכת, הים גלי, אנחנו עם מנוע עובד, צריך לדעת איך לעשות את זה. היה איתי בחור מנוסה שלקח את ההגה והתקרב אליהם והתחלנו להרים אותם אחד אחד. הם היו באפיסת כוחות, מטושטשים, בלי אוכל כמה שעות. איך שהעלינו אותם חברו אלינו מהשיטור הימי ונתנו להם טיפול רפואי".