כל מי שאי פעם עלה על מטוס, והאמת שגם מי שלא, יודע שיש חוק אחד מאוד ברור - אסור בשום פנים ואופן לעשן בטיסה ויהי מה. עם זאת,  רק בשנת 2000 העישון נאסר בחברות התעופה בכל העולם. באופן לא מפתיע, המעשנים, בייחוד הכבדים שביניהם התנגדו לכך ודרשו שיהיו במטוס אזורים למעשנים וללא מעשנים. 

החוק הזה נועד בין היתר למנוע שריפה במטוס מחשש שנוסעים לא יכבו את הסיגריה במקום המיועד לה, ומעל לכל כדי לא להפוך את שאר הנוסעים למעשנים פסיביים. סך הכל די הגיוני. אף על פי כן, יש בימינו אנשים שחושבים שהחוק הזה לא חל עליהם, ושאם יעשנו בטיסה לא ייענשו על כך.

אירוע הזוי כזה תועד לאחרונה בטיסה פנימית בארה"ב במטוס של חברת ספיריט אירליינס, ובו נראה אחד הנוסעים פשוט שולף סיגריה ומתחיל לעשן. כפי שאפשר לראות הוא עושה זאת בנונשלנטיות מוחלטת, כאילו זה הדבר הטבעי ביותר בעולם, ולאחר שהדליק את הסיגריה הוא מתרווח לו בכיסאו. 
 


"במהלך הטיסה כולה הוא התנהג בצורה וולגרית, וכ-40 דקות לפני הנחיתה ראיתי אותו שולף את הסיגריה ומדליק אותה", הסבירה האישה שישבה לידו וצילמה אותו. לאחר מכן היא העלתה את הסרטון לעמוד הראוי passengershaming. כפי שניתן לראות, הנוסע שיש מולו הסתכל עליו המום ואז הביט סביב וחיפש את הדיילים. כשאחד מהם הגיע לבסוף הוא הצביע לעבר הנוסע המעשן, שבשלב זה עיניו עצומות והסיגריה בידו.



הדייל פנה אל הנוסע הבעייתי, טפח על ידו ודרש שיפסיק לעשן. "אסור לעשן בטיסה, זה מנוגד לחוק. אתה יודע זאת נכון?", הוא אמר לו בכעס, "תראה לי את כרטיסי העלייה שלך למטוס". הנוסע המעשן שהיה בהלם מוחלט הניח את הסיגריה הדלוקה על המגש מולו ושלף מיד את הכרטיסים. ברגע הנחיתה בשדה התעופה הוא הורד ראשון מהמטוס ונלקח לחקירה.