מחאה חדשה ברשת: פוסט שפורסם אמש על ידי קצין מילואים בצה"ל, שכותרות "אם אין דמוקרטיה - אין מילואים", מסעיר את הרשתות החברתיות, זאת בצל שאיפות חברי כנסת בליכוד ובאיחוד מפלגות הימין לחוקק את חוק החסינות ופסקת ההתגברות.



בפוסט שאותו פרסם עומר נחמני, ששירת כקצין בצה"ל, כתב נחמני: "ברגע שפסקת ההתגברות עוברת אני מפסיק ללכת למילואים. אני בן 29, שירתי 4.5 שנים בצבא כקצין ומאז עושה לא מעט מילואים. אני לא אגיד שמילואים זה תמיד דבר כיף, לפעמים זה כיף ולפעמים זה סיוט. אבל כל פעם שעליתי על מדים והלכתי למילואים הייתה לי תחושת גאווה, שאני מייצג משהו שאני מאמין בו. וגם כשלא הסכמתי עם ההנהגה (שזה כמעט תמיד), וגם אם לא הרגשתי בנוח עם המדיניות של ממשלת ישראל, עדיין הלכתי כל פעם שקראו לי לדגל. הרגשתי שלמרות שיש אי הסכמות, עדיין יש מכנה משותף, כללי המשחק הדמוקרטי ברורים ואנחנו עם אחד למרות המחלוקות העמוקות בינינו. אבל לא עוד". 



לדבריו, "במידה ותעבור פסקת ההתגברות, כללי המשחק הדמוקרטי יישברו. לא ייתכן שאני אמשיך לשרת במילואים ולהיות אזרח למופת כשראש הממשלה מסדר לעצמו כרטיס יציאה מהכלא בחסות החוק. לא ייתכן שאני אסכן את חיי למען המדינה, כשלממשלה יהיה כוח בלתי מוגבל לפגוע במיעוטים, ובין היתר הקהילה הגאה אליה אני משתייך. תדמיינו מצב שבו סמוטריץ׳ מחליט כשר לביטחון פנים להפסיק לאבטח את מצעד הגאווה, אנחנו הקהילה הגאה נעתור לבג״צ כי מדובר בזכות שלנו להפגין במשטר דמוקרטי, ובג״צ אכן יפסול את ההחלטה של סמוטריץ'. אז תבוא הממשלה ותבטל את ההחלטה של בג״צ, ולא יהיה מצעד גאווה בישראל. זאת המשמעות של פסקת ההתגברות".
 
"במציאות שבה ראש הממשלה עובר בעצמו על החוק ומקבל שוחד, ואז מסדר לעצמו חקיקה שתוציא אותו מהכלא, אני מוכן לקחת את הסיכון בקריאה לאי ציות דמוקרטי לחוק", המשיך נחמני. "בעבר מנהיגים גדולים ואמיצים שינו את המציאות בזכות קריאה לאי ציות לכללי המשחק הדמוקרטי, לא באלימות, לא בשנאה, אלא באי ציות. זה צו השעה. אז שכל אחד ואחת יעשו מה שהם רואים לנכון לנוכח המצב, ואם אתם מרגישים בנוח להקריב את חייכם למדינה שבה אין דמוקרטיה, שבה אפשר לרמוס את הזכויות שלכם ושראש הממשלה בה הוא עבריין שנמצא מעל החוק, לכו על זה. אני לא מוכן. אין דמוקרטיה אין מילואים".