השורדת לונא מנסור כמעט הודחה אמש מהמשחק, והמחיר הכבד שכמעט שילמה היה תוצר של בחירות מוטעות שהיא ביצעה - לונא העדיפה לבוא בברית עם גברים על פני נשים. חוסר החיבה והזלזול שהיא הביעה כלפי נשים, במיוחד כאלה "נשיות" כמו ליהיא ונעמה, היו בעוכריה כשהתמודדה אמש על מקומה מול אירה דולפין.



אלא שללונא יש יותר מזל משכל, ומכל השורדים כולם דווקא היא זאת שזכתה באבן זהב בתוך המאובן שנופץ ובחיוך ענק ובעידודו של ג'וזי זירה מספסל המושבעים היא שבה חזרה למשחק, לא לפני שהשיבה לאויביה בנשק חם ובילדותיות ואמרה "אין יור פייס".



לראשונה מאז תחילת המשחק נעמה נותרה המומה, התוכניות שלה כשלו, אבל השורדת החזקה לא תישבר רוחה אלא רק תתחזק למהלך הבא.





גם מני ממשיך ליפול ברשת שטוותה הקיסרית של המשחק נעמה, שמוכיחה לכולנו שאין ראויה ממנה לתואר זוכת העונה, כי נעמה אלופת התחמונים והמניפולציות, הצליחה לסמן מטרה חשובה נוספת במשחק ולפגוע בברית המאולצת בין מני לג'ובאני.



מני כרגיל שוב מוכיח כי תחמנות וניתוח מעמיק זה לא הצד החזק שלו, ומפליא אותי כל פעם מחדש איך הצליח להישאר על האי עם תמימותו, וזה בלשון המעטה בכדי לא לפגוע בו, בעוד שורדים נבונים וחזקים ממנו כבר סיימו את תפקידם במשחק בשלבים מוקדמים.



מני רצה אשרור על בריתו עם גו'באני ודרש לקבל אותה מהשורד החזק ומבת בריתו שמחה. משלא קיבל משמחה גאוטה אישור ברור וודאי כי השלישייה בברית דמים מאוחדת הוא ניסה לבחוש בקלחת וכרה לעצמו בור עמוק עמוק.





נעמהבצעד מעורר השראה שלחה את אירה כפתיון ודרשה ממנה להתבודד ולבכות על מר גורלה במשחק בכדי להפיל ברשת את מני התמים.



וכך בדיוק היה מני ניגש לאירה העצובה ומיד ניסה להבין איך ייתכן שליהיא ונעמה לא מנסות להציל את חברתן הטובה אירה ומעדיפות להן תנומת צהריים קלילה ("מה אתה רוצה היינו עייפות", אמרה נעמה בתמימות ראויה להערצה, וגרינר הוסיפה: "אפילו חלמתי חלום טוב על הילדים שלי").



אירה עמדה איתנה בהוראות הבמאית נעמה וגרמה למני להציע לה פתרון חלופי נגד הברית היחידה במשחק שלו. "לג'ובאני אין שרשרת חסינות, למה לא לעשות עכשיו מהלך נגד ג'ובאני?" הציע מני, וברגע אחד איבד את בריתו היחידה במשחק.





נעמה לא האמינה שתקבל כזה תבשיל מהביל ובצעד חכם גרמה לאירה לחשוף במועצה את המהלך המטופש של מני נגד ג'ובאני  - שנותר לגמרי המום פגוע ומופתע. לעומתו, שמחה גואטה לא הופתעה, היא כבר קראה את המפה לפני כן (המשחק הזה מוכיח שוב ושוב כי אינטואיציות ונשיות אלו שתי מילים נרדפות). הפעם גואטה לא חסכה בביקורת ושלחה חיצים נגד אירה במועצה. אירה היא צפה, היא לא פה ולא שם, נעמה וליהיא לא באמת רוצות אותה כבת ברית אלא צריכות את הקול שלה לעכשיו. אלא שברגע האמת הן יפטרו מהקול הצף .



ובכך נתנה לאירה עוד קצת חומר למחשבה. אבל מי מסוגל להתעסק עם נעמה שמיד העלתה טיעון מעניין מנגד בכדי לא לאבד את אירה ואמרה, יש קולות צפים שהגיעו לגמר ואף לקחו אותו, גם זאת אסטרטגיה. מה שגורם לי לתהות שוב ושוב מדוע בחרה נעמה לעסוק בחייה המקצועיים בבוטוקסים וחומצות, כי עבודה כפרקליטה בכירה בהחלט הייתה עושה יותר חסד עם כישוריה.




ואיך אפשר פרק בלי קצת פניני חוכמה על פוליטיקה אמיתית - בפרק של אמש היו נאמרו דברים שעדיף שהפקת העונה תשאיר על רצפת חדר עריכה, כי זאת לא הדוגמה שאנחנו רוצים שהנוער שלנו ילמד ממנה. ליהיא אמרה שפעם בעברה היא הצביעה ל"מפלגת כלכלה". בראשות מי? היא לא באמת ידעה. עוד שאלה השורדת מה זה "ליכוד" ודרשה לדעת מתי ביבי עוזב. גם אני דורשת לדעת!