מליאת הכנסת העבירה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-21. ‏66 חברי כנסת הצביעו בעד, 44 הצביעו נגד ואחד נמנע. זאת לאחר שהצעת החוק לפיזור הכנסת עברה אמש בקריאה טרומית במליאת הכנסת.  הוועדה הדנה בחוק לפיזור הכנסת סיכמה כי תאריך הבחירות הבאות יהיה ה-17 בספטמבר.

יו"ר הוועדה המיוחדת, ח"כ מיקי מכלוף זוהר (ליכוד), הציג את הצעת החוק ואמר שכל מי שיצביע נגדה "יבטיח הקמת ממשלת שמאל" בראשות ח"כ בני גנץ, וכי מי שיתמוך בהצעה, יבטיח את המשך ממשלת הימין. "בצער רב וביגון קודר אני מבקש מכם לתמוך בפיזור הכנסת", אמר זוהר, שהוסיף כי הוא מתכוון לכנס את הוועדה המיוחדת בשעה 11:00 בבוקר, להכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. 
 
הוועדה המסדרת התכנסה והעבירה את ההצעה אתמול ברוב של 12 תומכים מול 9 מתנגדים ומיד לאחר מכן היא הובאה לאישור המליאה בקריאה טרומית, שם עברה ההצעה ברוב של 65 תומכים מול 43 מתנגדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא השתתף בהצבעה במליאה והגיע למשכן רק לאחר שהסתיימה. 

בתוך כך, נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, נפגשו על מנת לנסות להגיע לפתרון המשבר המתמשך. לאחר הפגישה, גורמים בליכוד ציינו כי המגעים עם יו"ר ישראל ביתנו נכשלו ונתניהו יודיע על הליכה לבחירות בהצהרתו בשעה 20:00 בכנסת. בליכוד ציינו עוד כי "נתניהו יטיל על ראשו של ליברמן את האחריות לגרירת המדינה לבחירות חדשות".

גורמים בקואליציה דיווחו על הצעת פשרה חדשה שהוצגה בפגישה המתוכננת בין בנימין נתניהו לליברמן - נושא מכסות הגיוס יוצאו מחוק הגיוס אבל לא יועברו להחלטת ממשלה, אלא יהיו חלק מההסכמים הקואליציוניים. יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר אמר הערב: "אנו לא מעוניינים בבחירות ואנחנו מקווים שהליכוד יעמוד לימיננו בדרישה להעביר את הצעת חוק הגיוס ללא כחל ושרק". הוא הדגיש כי יעדי הגיוס חייבים להיות מעוגנים בחקיקה.

ח"כ זוהר אמר במהלך דיוני הוועדה המסדרת כי הוא אינו מעוניין ללכת לבחירות אך המצב נכפה על הליכוד: "אנחנו אמנם עכשיו מקדמים את החוק לפיזור הכנסת, אך אני קורא ליו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן להיפגש עם ראש הממשלה ולהגיע להבנות. הגענו להסכמות עם כל מרכיבי הקואליציה על סטטוס קוו בענייני דת ומדינה, ולכן יש אפשרות להגיע להבנה גם בנושא הגיוס. בכל מקרה אנחנו מקדמים עכשיו לקריאה ראשונה את החוק לפיזור הכנסת בתקווה שבסוף לא נסיים את החוק אלא נקים ממשלה".
 
יו"ר רשימת כחול לבן, בני גנץ, אמר במהלך ישיבת סיעתו כי "אזרחי ישראל לא יקבלו בשתיקה את הניסיון לגנוב מהם את הדמוקרטיה. לא אנחנו ולא הם נסבול קריסה של שלטון החוק. עם אותה רוח גבית חזקה ויציבה אנו אומרים שנמשיך במאבק ממושך ותקיף ככל שיידרש. עריצות לא תקום ולא תהיה פה". 
חה"כ יאיר לפיד (כחול לבן) אמר בפתח ישיבת הסיעה: "הציבור רוצה ממשלת אחדות. נתניהו הוא המחסום לממשלת אחדות. נתניהו לא ניצח בבחירות. יש לנו בדיוק אותו מספר מנדטים כמו לליכוד. אם הוא לא הצליח להקים ממשלה, תנו לנו להקים ממשלה. אם בראשות הליכוד יעמוד מישהו אחר, כל אחד אחר חוץ מנתניהו, אפשר יהיה להקים ממשלת אחדות לאומית, טובה, מתפקדת, בלי סחטנות, בלי קיצוניות, בלי עשרות מיליארדים שוחד פוליטי. זה מה שהמדינה רוצה. זה הדבר הנכון. זה מה שביבי מנסה למנוע".

מספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, צייץ לאחר ישיבת סיעתו כי מפלגתו נערכת להרכבת ממשלה שתכלול את הליכוד ללא נתניהו. "נערכים לקבלת המנדט להרכיב ממשלה, לרבות ממשלה עם הליכוד ללא נתניהו. עדיפות לממשלת הסכמה לאומית על בחירות נוספות מיותרות".