ירי נ"מ סורי בוצע הערב (שני) לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית, בצפון הארץ. מצה"ל נמסר כי פגז הנ"מ שנורה נפל בשטח סוריה והמשימה הושלמה כמתוכנן. בתגובה לכך תקף צה"ל לפני זמן קצר את המשגר ממנו בוצע הירי. "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם", נמסר.

בתוך כך, בתקשורת הערבית דווח על תקיפה של חיל האוויר באזור קוניטרה. על פי הפרסומים, ישנם שני פצועים, אחד באורח קשה, והרוג כתוצאה מפגיעה של צה"ל בכלי רכב צבאי.

בנוסף לאירוע בסוריה, כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי כלי טיס ישראלי השמיד ציוד ריגול בין ואדי זפתא והעיירה א-נמירה בדרום לבנון. מדובר צה"ל עוד לא נמסרה תגובה או אישור לדיווח זה. בכלי התקשורת הלבנוניים דווח כי כוחות הביטחון המקומיים איתרו את מיקומו של מכשיר הריגול, על פי החשד מדובר במתקן ישראלי
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקרית בסוריה, ואמר: "לפני זמן קצר הצבא הסורי ניסה לפגוע במטוס ישראלי, הוא לא הצליח. חיל האוויר בתגובה השמיד את המשגר שממנו נורתה האש. המדיניות שלנו ברורה - איננו מוכנים לסבול שום תוקפנות נגדנו, ונגיב נגדה בעוצמה ובתקיפות".

התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל הייתה ביום שבת שעבר, אז טענו בסוריה כי חיל האוויר תקף מטרות בבסיס איראני סמוך לדמשק.