פעילי הקהילה הגאה צבעו הלילה (שלישי) את הכניסה למשרדו של הרב הראשי לירושלים עם צבעים של דגלי הגאווה והמילים "ואהבת לרעך כמוך", לאחר פנייתו לראש העיר משה ליאון להוריד את דגלי המצעד הגאווה. הבוקר פורסם מכתב שבו הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן, ביקש מליאון להוריד את דגלי הגאווה שנתלו בעיר לקראת מצעד הגאווה בבירה שיתקיים בשישה ביוני. 



בנוסף, פורסם כי וועדת התמיכות של עיריית ירושלים לא תעביר תמיכה לבית הפתוח. שתי הידיעות עוררו כעס רב בין פעילי הקהילה, מה שגרם הלילה לפעילים לנקוט עמדה בכניסה למשרדו של הרב הראשי. 



ראש העיר ליאון פרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "תושבי ותושבות ירושלים היקרים, בתום היום הזה אני רוצה להסביר. כפי שאמרתי מספר פעמים, אני ראש העיר של כל תושבי ותושבות העיר וירושלים היא של כולנו. העירייה בראשותי פועלת לפי עקרון שמירת הסטטוס קוו וכיבוד כל אדם באשר הוא. תקצוב הבית הפתוח יאושר במועצה ביום חמישי הקרוב, כבכל שנה".
 

עופר ברקוביץ, שהתמודד מול ליאון בבחירות לראשות העיר מטעם סיעת התעוררות, אמר בתגובה: "לצערנו, ‏קואליציית ליאון ממשיכה לפגוע באיזונים העדינים בירושלים, ושללה היום בוועדת התמיכות את התמיכה בבית הפתוח. זאת החלטה לא חוקית נוגדת את פסיקת בית המשפט העליון. ככה לא מנהלים עיר מורכבת. יש דרך להגיע להבנות ברגישות ולנהל את זה. זה קרה גם בעבר. לכל קהילה הזכות לקבל תקציב בירושלים. ירושלים חייבת להיות של כולם. נילחם לשנות ההחלטה בישיבת המועצה הקרובה בחמישי".

הרב אריה שטרן. צילום: פלאש 90
הרב אריה שטרן. צילום: פלאש 90

 
חברת מועצת ירושלים ומחזיקת תיק השוויון המגדרי, לורה ורטון (מרצ), אמרה: "אם הבית הפתוח לא יהיה בתקציב, מרצ לא תהיה בקואליציה. מאוד פשוט. לצערנו, כמו כמעט כל שנה, החרדים והימין הצביעו היום בוועדת התמיכות נגד הקריטריונים שיאפשרו לעירייה לתקצב את הבית הפתוח. זה מקומם ומרגיז: חברי הקהילה הגאה הם תושבי עיר שווים ככל התושבים האחרים והבית הפתוח הוא מוסד חשוב שזכאי וראוי לתמיכה".
 
"בהסכם הקואליציוני שלנו עם ראש העיר נכתב ברור שנדאג לזכויות המלאות לכל חברי הקהילה ואנחנו מאמינים שראש העיר ימלא את הבטחותיו -- ואת הוראות החוק ופסקי בתי המשפט בנושא. אנחנו בקואליציה בין היתר להגן על הזכויות של הקהילה בעיר ונשמח לראות ביום חמישי שהכל יעבור את אישור מועצת העיר, שלה יש סמכות להפוך את  ההחלטה המבישה של ועדת התמיכות היום", הוסיפה.
 
הבית הפתוח הינו מקום בירושלים שנפתח בשנת 1997 בכדי להווה מקום מרחב פתוח לחברי הקהילה הגאה. במקום קיימים מגוון פעילות ומרכזי ייעוץ. מצעד הגאווה יתקיים בשישה ביוני בבירה על תקן "קהילה אחת פנים רבות". במצעד זו יציינו ארבע שנים לרצח האכזרי של הנערה שירה בנקי ז"ל ועשר שנים לרצח שטרם פוענח בברנוער שבו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ז"ל. ישיבת מועצת עיריית ירושלים הבאה תתקיים ביום חמישי ב-18:00 בערב.