פחות משתי יממות עד למועד ונראה כי אין עדיין פריצת דרך במשא ומתן להרכבת הממשלה. על רקע העברת החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה הלילה במליאה, השר זאב אלקין לא אופטימי לגבי הסיכויים להגיע לפשרה במשא ומתן הקואליציוני. "לצערי סבירות גדולה שיהיו בחירות אבל עוד לא איבדתי תקווה", אמר אלקין הבוקר (שלישי) בגל"צ, "לא נבון להוציא מיליוני שקלים על פריימריז כשהרשימה הורכבה רק לפני מספר חודשים".
מנגד, מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, ציין כי במפלגתו מעוניינים בהקמת ממשלת אחדות עם הליכוד ללא נתניהו. "אין שום סיבה שכחול לבן לא תקים עכשיו את הממשלה", הבהיר לפיד בגל"צ, "אנחנו צריכים להקים את הממשלה אם הוא לא יכול להקים אותה. אנחנו צריכים להקים את הממשלה עם הליכוד. זו תהיה ממשלה שלא תעסוק בשאלה אם נתניהו כן ייצא מהכלא או לא ייצא מהכלא".
עוד הוסיף: "אם חוקי החסינות וההתגברות יעברו אז זה סוף הדמוקרטיה הישראלית כמו שאנחנו מכירים אותה. נתניהו היה מוכן לתת לכולם הכל ובגלל זה נתקע לו גם המשא ומתן. זה לא רק חוק הגיוס, זו כניעה אחר כניעה. ליברמן אמר בצדק - פעם אחת שהאדמו"ר מגור יתקפל. הוא מוכר את כל מה שהוא מאמין בו בגלל שהוא כל כך פוחד ממשפט. לא כל הפוליטיקאים במדינת ישראל מוכנים למכור כל עיקרון. לא תהיה פה מדינת הלכה רק כדי שנתניהו ייצא מהכלא".

בנוסף, לפיד סירב לומר האם יישאר מספר 2 של בני גנץ במידה ויתקיימו בחירות חדשות. "אני מאמין ומקווה שכחול לבן תתמודד באותה מתכונת. נקיים על כך דיון כשזה יהיה רלוונטי", אמר, "עכשיו צריך לוודא שנתניהו לא שולח כנסת הביתה רק בגלל שיש לו הוצאות משפטיות. אם יש אפשרות להקים ממשלת אחדות בראשות בני גנץ - זה מה שצריך לעשות".

ליברמן אתמול בכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו אמר בכאן ב': "חברי הכנסת בליכוד לא מגיבים, אם היו מגיבים הציבור היה שומע הרבה מאוד כעס. הם נמצאים במצב שאף אחד לא מבין מה קורה, שיש שם התנהלות של שיכרון כוח". ח"כ יוליה מלינובסקי, גם היא ממפלגתו של ליברמן, ציינה: "אמרו פעם על נתניהו שהוא קוסם, אני לא מרגישה את זה. נראה שהוא די חסר אונים".

“יש עוד 48 שעות. אפשר לעשות הרבה דברים ב־48 שעות. אפשר לקיים את רצון הבוחר, אפשר להקים ממשלת ימין חזקה, אפשר להביא יציבות וממשלה טובה למדינת ישראל”, כך סיכם אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאומו בכנסת לאחר הפגישה עם יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, פגישה שלא הניבה כל התקדמות במשא ומתן להרכבת הממשלה.
 
“אני אומר לכם שוב מעומק הלב, וגם מהשכל, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות מיותרות שיעלו הון עתק וישתקו את כולנו”, אמר נתניהו בנאום שנראה לפרקים מפייס ולפרקים כנאום בחירות. “מה אנחנו, הפכנו למה שפעם הייתה איטליה? נמצאים במשבר אלקטורלי פרמננטי? אנחנו מדינת ישראל, אנחנו מדינה חזקה, דמוקרטית. קיבלנו הכרעה, נלך ונקים את הממשלה הזאת”. נתניהו ציין כי מי שאינו מוכן לקבל את הסיכום שהציג בנושא הגיוס הוא אביגדור ליברמן ולא החרדים.
 
באותה שעה קיים ליברמן ישיבה עם חברי סיעתו, שבסופה הגיב לדברי נתניהו ואמר: “‏אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית ללא שינויים, בלי החרדים”. בין אם בעוד קצת יותר מ־24 שעות נדע האם ישראל הולכת לבחירות או לא, נתניהו כבר סימן את המטרה הראשונה - והיא “הקול הרוסי”. אמש, לאחר נאומו, מיהר להתראיין לערוץ 9 בשפה הרוסית. באותה עת שוחח עם חברי הליכוד, ומלשכתו יצאה הודעה שבה נכתב: “שרי וחברי הכנסת של הליכוד התבקשו לא לתקוף את איווט עד להודעה חדשה. מתקיימים מאמצים. עדיין מקווים שליברמן יחזור בו, יקבל את הפתרון שמקיים את גיוס החרדים - וימנע הפלת ממשלת ימין״. אלא שלאחר זמן קצר, בתום הערכת מצב מחודשת, שונתה ההנחיה לחלוטין והמסר היה: אש חופשית נגד ליברמן. 
 
שלא במפתיע, נתניהו קיבל חיזוק מארה”ב בדמות ציוץ של הנשיא דונלד טראמפ, שבו כתב: “מקווה שהדברים יסתדרו בקואליציה בישראל, ואני וביבי נמשיך בברית החזקה בין אמריקה לישראל. יש עוד הרבה מאוד לעשות”. בכירים בכחול לבן אמרו לחדשות 13 כי הם מזועזעים מהתערבות טראמפ בהליך הדמוקרטי בישראל.