יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו לדברי חברי הליכוד בנוגע למו"מ הקואליציוני ואמר: "שמעתי הבוקר את דוברי הליכוד מדברים על "הגמישות המופלאה" של המפלגות החרדיות שמוכנות להעביר את חוק הגיוס, אבל עם הסתייגות קטנה, שסוגיית היעדים ופקיעת החוק יעברו להחלטת ממשלה ולא יהיו בחקיקה ראשית".



עוד הוסיף: "זאת לא גמישות, זאת רמאות. חוק הגיוס הוא רק סימפטום של הקצנה חרדית, הכוללת בין היתר, סגירת מרכולים בשבת, גשר יהודית, חרם צרכני על מפעל פיניציה בירוחם וניסיון להפסיק את מכירת הכרטיסים בשבת בגן החיות התנ"כי. המניע היחיד של "ישראל ביתנו", הוא עמידה על העקרונות וההתחייבויות שניתנו לציבור לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות ולאחר הבחירות. אנחנו לא מחפשים להפיל את נתניהו ולא מחפשים מועמד אלטרנטיבי, אבל לא נוותר על העקרונות ועל ההבטחות שלנו לאזרחי מדינת ישראל".



ליברמן אתמול בכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


בתוך כך, גורמים במערכת הפוליטית בישראל, המנסים לגשר בין ליברמן לבנימין נתניהו, פעלו אתמול כדי שאנשיו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ יתערבו במשא ומתן הקואליציוני וינסו להגיע לליברמן. אותם גורמים ישראלים טענו כי שמעו היטב את ההצהרה של נתניהו, ש”השתמש בטראמפ”, כלשונם, כסיבה לכינון הממשלה, והחליטו כי זו יכולה להיות הדרך להפעיל על ליברמן לחץ להיכנס לממשלה מתוך “אחריות לאומית”. הניסיון היה שמי מאנשיו הקרובים של טראמפ יתקשר לליברמן ויפרוש בפניו את החשיבות שרואה ארה"ב בכינון ממשלה.

“יש עוד 48 שעות. אפשר לעשות הרבה דברים ב־48 שעות. אפשר לקיים את רצון הבוחר, אפשר להקים ממשלת ימין חזקה, אפשר להביא יציבות וממשלה טובה למדינת ישראל”, כך סיכם אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאומו בכנסת לאחר הפגישה עם יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, פגישה שלא הניבה כל התקדמות במשא ומתן להרכבת הממשלה.
 
“אני אומר לכם שוב מעומק הלב, וגם מהשכל, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות מיותרות שיעלו הון עתק וישתקו את כולנו”, אמר נתניהו בנאום שנראה לפרקים מפייס ולפרקים כנאום בחירות. “מה אנחנו, הפכנו למה שפעם הייתה איטליה? נמצאים במשבר אלקטורלי פרמננטי? אנחנו מדינת ישראל, אנחנו מדינה חזקה, דמוקרטית. קיבלנו הכרעה, נלך ונקים את הממשלה הזאת”. נתניהו ציין כי מי שאינו מוכן לקבל את הסיכום שהציג בנושא הגיוס הוא אביגדור ליברמן ולא החרדים. באותה שעה קיים ליברמן ישיבה עם חברי סיעתו, שבסופה הגיב לדברי נתניהו ואמר: “‏אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית ללא שינויים, בלי החרדים”.