במשך השנים יצאו המון מחקרים שהוכיחו שוב ושוב את סגולותיו הבריאותיות של התה, ועד כמה הוא עדיף על פני כל המשקאות האחרים (מלבד מים, כמובן). אבל כמו כל דבר טוב, גם תה כדאי לצרוך במידה ואם שותים ממנו יותר מידי זה עלול אפילו להיות מסוכן. לאחרונה, תושב קנדה נאלץ לגלות זאת בדרך הקשה, לאחר שהגיע למיון בגלל "מינון יתר" של תה.

הגבר האלמוני בן ה-84, הגיע לבית החולים של אוניברסיטת מקגיל במונטריאול כי נבהל מהמדדים הגבוהים של לחץ הדם שלו. מבדיקה שנערכה לו, התברר שלחץ הדם הסיסטולי שלו הוא מעל 200 - מצב שנחשב כמסכן חיים ודורש טיפול מיידי. מלבד זאת, הוא סבל מקוצר נשימה, כאב ראש, רגישות לאור, עייפות וכאבים בחזה.

לפי דו"ח של המקרה, שפורסם בכתב העת Canadian Medical Association Journal, הגבר סיפר לרופאיו שהחל לחוש ברע לפני שבועיים, אז גם החל לשתות כוס עד שתי כוסות תה ליקוריץ תוצרת בית. בפרק הזמן הזה מצבו הבריאותי רק הלך והתדרדר, אך למרות זאת הוא לא קישר בין זה לבין התה. 


למרבה המזל, הנזק שנגרם לו היה הפיך, והרופאים הצליחו לייצב את מצבו תוך 24 שעות, ולהוציאו מכלל סכנה. הוא המשיך לסבול מקוצר נשימה במשך מספר ימים נוספים, אך לאחר שבועיים של טיפול תרופתי הוא שוחרר לביתו. כשהוא חזר למעקב שבוע לאחר מכן, לחץ הדם שלו חזר לנורמה ועמד על ערכים של 110/57.

לפי הדו"ח, הוא אומנם מאובחן כסובל מלחץ דם גבוה, אך עד לתקרית התה הצליח לאזן אותו בהצלחה. מה שהוציא אותו מאיזון היה המרכיב הפעיל בתה הליקוריץ, גליצריזין, שידוע כמקור סיכון לאנשים שסובלים מלחץ דם גבוה ומחלות לב. אצל אוכלוסיות אלו בעיקר, גליצרין ברמות גבוהות מהמותר גורם לצניחה משמעותית של רמות האשלגן בגוף. כשזה קורה, זה עלול לגורם לעלייה בלחץ הדם, הפרעות בקצב הלב, בצקות ואי ספיקת לב. מבדיקה שנערך לגבר בשעתו, רמות האשלגן שלו אכן היו נמוכות מהנורמה ועמדו על 2.5 מא"ק לליטר.