בדרך לבחירות? 50 יום מאז הבחירות, ויממה לפני היום הגורלי בו ייקבע האם נלך לבחירות נוספות, פרסם הלילה (רביעי) יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פוסט בפייסבוק, בו הבהיר כי אין לו שום כוונה לסגת מעמדותיו במשא ומתן עם ראש הממשלה והמפלגות החרדיות. 



"אפילו אני, אביגדור ליברמן, שנמצא הרבה שנים בפוליטיקה הישראלית וחשבתי שכבר ראיתי הכל, נדהמתי ביומיים האחרונים מעוצמת הלחצים, הפרנויות והספקולציות שנחשפתי אליהן כמעט בכל דקה", כתב ליברמן בפוסט, ובהמשך הדגיש: "אינני איש נוקם ונוטר, לא מנהל ונדטה ולא מחפש להפיל את ראש הממשלה. להפך, עבדתי לא מעט שנים לצדו של מר בנימין נתניהו ועם כל הוויכוחים והמחלוקות שהיו בינינו, אני מכבד ומעריך את האיש".
בהמשך הפוסט הבהיר ליברמן כי שימת הדגש על חוק הגיוס איננו נובע מתוך פעילות יזומה נגד הציבור החרדי. "אני בעד מדינת ישראל, אני בעד מדינה יהודית, אבל אני נגד מדינת הלכה", כתב. 

"אינני מנהל סחר מכר ולא מסע סחיטה", המשיך. "כל דבר שהגעתי אליו בחיים היה בזכות ולא בחסד, ולא בתרגילים. אני מכבד את הכרעת הבוחר, ועם 5 מנדטים שקיבלנו בבחירות האחרונות אין לי זכות ואין לי כוונה לדרוש רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא ממלא מקום ראש הממשלה ואפילו לא סגן ראש הממשלה". 
עוד כתב יו"ר ישראל ביתנו כי למפלגתו "אין שום כוונה להצטרף לליכוד, לא כחטיבה, לא כבודדים, ולא להיטמע במפלגת השלטון. יחד עם זאת, אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות ועל ההתחייבויות שלנו בפני בוחרינו. לכן, חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו.

ההצעה להעביר את כל נושאי היעדים ופקיעת החוק להחלטת ממשלה זו באמת כמו קוסמטיקה לפוחלצים. זה לא שינוי מינורי זה שינוי מז'ורי. לכן, אנו דבקים בהצעתנו – חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בגרסה המקורית בדיוק כמו בקריאה הראשונה והכשרה שהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. זאת ההצעה ואין בלתה". 
 

אחד המתווכים מטעמו של ליברמן, שמואל חייק, שהגיע מלונדון, אמר אמש כי "אני מאוד מקווה שתהיה פשרה ושנוכל להכריז על הקמת הממשלה מחר. יש כמה הצעות שאני חושב שכדאי לשקול אותן. עולות ויורדות הצעות. יש כל מיני הצעות שאולי כדאי להביט בהן יותר לעומק".

עם זאת, גורמים בישראל ביתנו אמרו אתמול ל"מעריב" כי אין אפשרות שליברמן יוכל להתפשר. בשלב הזה צריך "תמונת ניצחון", הסבירו. הם הוסיפו והבהירו: "אם בסוף נושא הגיוס ייפתר, ורגע לאחר מכן נגלה מיליארדי שקלים שעוברים לחרדים, איפה תהיה המילה שלנו? עכשיו ברור לכולם שאנחנו רציניים ולא בעניין של התגמשות".
 
במערכת הפוליטית מבינים כי נתניהו אינו מעוניין בבחירות, בין היתר מכיוון שבחירות עלולות להקשות את מצבו המשפטי ואולי אף למנוע ממנו אפשרות לקבל חסינות מהכנסת לאחר השימוע והגשת כתב האישום נגדו.
 
בינתיים הוצגו פשרות לליברמן בנושא החוק. את אחת מהן מוביל ח"כ דוד ביטן. לפי הצעה זו, חוק הגיוס יחוקק בקריאה שנייה ושלישית אך ללא יעדי הגיוס, שיוצאו מן החוק, ולצורך קביעת המכסות תוקם ועדה ייעודית בראשות אחד מחברי הכנסת של ישראל ביתנו ובה ייקבעו ייעדי הגיוס, שייחקקו בחקיקה משנית. 
 
בישראל ביתנו טוענים כי ליברמן דוחה גם פשרה זו. אמש המשיכו חברי הליכוד להפעיל לחץ כבד על ליברמן, אך למרות ההוראה "אש חופשית על ליברמן", נמנעו מרבית חברי הליכוד לתקוף אותו, אולי כדי להשאיר פתח נוסף להידברות ללא משקעים.