מרבית האוכלוסייה לא תעסיק חולים בטרשת נפוצה, כך עולה מסקר שפרסמה האגודה הישראלית לטרשת נפוצה לקראת יום המודעות הבינלאומי למחלה, שיצוין בסוף השבוע הקרוב. 
 
בסקר, שערכה חברת סאפיו מחקר ופיתוח, השתתפו 503 נשים וגברים מעל גיל 18, וממצאיו חושפים את הפער בין הנתונים במציאות לבין מה שרוב הציבור חושב בקשר לחולים בטרשת נפוצה. כך, למשל, כ־40% מהמשיבים סבורים, בטעות, שטרשת נפוצה, מחלה הפוגעת במערכת העצבים, היא מחלת ניוון שרירים, והבלבול מוביל לתפיסה רווחת שהטרשת היא מחלה סופנית. 46% חושבים שטרשת נפוצה היא מחלה גנטית, אבל האמת היא שהסיכוי שלה לעבור לדורות הבאים נאמד ב־2%.

כן מתברר כי 80% מהנשאלים היו נמנעים מלהעסיק חולים בטרשת נפוצה, וכי שני שלישים מעריכים שאנשים יבחרו להימנע מלהיכנס למערכת יחסים עם אדם החולה בטרשת. 70% סבורים שהמחלה מביאה למצב סיעודי, להתניידות בכיסא גלגלים ולקיצור תוחלת החיים, אבל למעשה, רק כשליש מהחולים מגיעים כיום למצב סיעודי. עם זאת, בעבר אכן רוב החולים בטרשת נפוצה נזקקו לכיסאות גלגלים. 
 
כ־3 מיליון בני אדם ברחבי העולם מתמודדים כיום עם המחלה, כ־5,000 מהם בישראל. השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים, ביחס של שלוש לאחד. ברוב המקרים טרשת נפוצה פוגעת בבני 15 עד 45. בשנים האחרונות התרחב הארסנל הטיפולי לטרשת נפוצה באופן ניכר. לאחרונה אף אושר טיפול אוראלי לצורה המתקדמת של המחלה - התקפית שניונית - שעד היום נותרה ללא מענה.
 

“מי שחי כיום עם טרשת נפוצה נאלץ להתמודד, לצד המחלה, עם אתגרים חברתיים וכלכליים לא פשוטים”, אומרת ג’נין ווסברג, מנכ”לית האגודה הישראלית לטרשת נפוצה. “הסטיגמה הרווחת כלפי טרשת נפוצה מניאה רבים בציבור מלהיכנס לזוגיות או להעסיק אנשים המתמודדים עם המחלה. בשל כך רבים נאלצים להסתיר את היותם חולים, מהפחד בנוגע לאופן שבו יתקבלו על ידי החברה”.