אנחנו יכולים להגיד לעצמינו עד מחר שאנחנו לא מאמינים ברוחות ושדים, אבל ברגע שנראה משהו מסתורי מסתתר באפלה מיד נברח בבהלה על נפשינו. מביך ככל שזה יהיה זה קורה להמון אנשים מידי יום, וחלקם אפילו מזעיקים את המשטרה כל גורם אחר שיעזור להם להתמודד עם הישות הזדונית.

אירוע ביזארי כזה התרחש השבוע במחוז פמלנג, באי האינדונזי ג'אווה, שם המשטרה נקראה ללכוד "רוח רפאים" שרדפה את אחד הכבישים במחוז. על פי מפקד המשטרה המחוזי, קאטוט מראה, הם קיבלו בימים האחרונים דיווחים מנהגים רבים על רוח שמחכה בצידי הכביש, ואז מזנקת עליהם ומבהילה אותם.
"פתחנו בחקירה בהתבסס על הדיווחים האלו והתחלנו לסייר באזור", הוא סיפר לעיתון האינדונזי kompas. לשמחתם של השוטרים, הם מצאו את ה"רוח" בקלות רבה, לאחר שזו ניסתה להבהיל אותם בזמן החיפושים. באופן לא מפתיע, "הרוח" לא הייתה כלל יצור על טבעי, אלא נער משועמם בן 15 שחיפש דרך להעביר את הזמן.

בשל גילו, הוא רק הוזהר והתבקש לא לחזור על מעשיו. "רק נזפנו בו כי הוא עדיין קטין", הסביר מארה, והוסיף ש"הנהגים שנבהלו יכלו בקלות לאבד שליטה על הרכב ולהתנגש ברכבים אחרים". לדבריו, הנער אמר להם שהוא "מתחרט על מעשיו ומבטיח לא לעשות זאת שוב. הוא טען שעשה זאת בשביל הכיף".