בימים האחרונים הוצג לרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, תחקיר הפיגוע המשולב בכיכר אריאל וצומת גיתי אבישר שהתרחש ב-17 במרץ, בו נרצח הרב אחיעד אטינגר ז״ל, נפל סמל-ראשון גל קיידאן ז״ל ונפצע לוחם נוסף, ובסיומו הוחלט להדיח מלחימה מספר חיילים המעורבים באירוע, אשר לא פעלו כמצופה מלוחמים בזירת פיגוע.

התחקיר העלה כשלים מבצעיים שונים הנוגעים למשמעת המבצעית של הכוח, לפעולות החסרות בהכנתם למשימה ובבקרת המפקדים. הרמטכ"ל הצביע על העובדה כי הכוח התנהל בצורה לקויה במהלך האירוע עצמו ולא ביצע את המצופה מלוחמים בזירת פיגוע.
בצה"ל ציינו כי בעקבות אירוע זה ואירועים נוספים נלמדו שורת לקחים הנוגעים לכשירות הלוחמים וחדות הקצה המבצעי באוגדת איו״ש. במסגרת זאת הוחלט כי ינקטו פעולות לשיפור כשירות הלוחמים ברמה המקצועית והמנטלית, ויבוצעו פעולות נוספות לשיפור התשתיות במרחב. 

 
הרב אטינגר. צילום: ניר קידר
הרב אטינגר. צילום: ניר קידר

לעומת זאת, בתחקיר ציין ציין לחיוב את סמל-ראשון גל קיידאן ז"ל על מאבקו במחבל טרם מותו, וכן את הרב אחיעד אטינגר ז״ל על ניסיונו לפגוע במחבל.
כמו כן, הוצג התחקיר המבצעי והמודיעיני המתייחס למרדף אחר המחבל מיד לאחר ביצוע הפיגוע. הרמטכ"ל שיבח את הגופים המעורבים במרדף אשר במסגרתו יושמו לקחים ממרדפים קודמים ובזכות שיתוף פעולה בין ארגוני הצליחו כוחות הבטחון לאתר את המחבל ולפגוע בו.
לאחר התחקיר החליט מפקד עוצבת געש, תת-אלוף אבי גיל, על שורת צעדים פיקודיים. מפקד האוגדה העיר הערה פיקודית למפקד הגדוד ולמפקד הסוללה שהשתחרר משירות. כמו כן יבחן אופי שירותו במערך המילואים. בנוסף, הודחו 
מצה"ל נמסר כי הוא "משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן ומאחל החלמה מהירה ללוחם שנפצע באירוע. צה״ל ימשיך לפעול בנחישות למען שמירה על בטחון התושבים".