שופט בית משפט השלום בירושלים אורן סילברמן האריך היום (רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של מרדכי מוגזמוב החשוד ברצח אחיו דוד מס בשבוע שעבר בדירת המשפחה ברחוב בר יוחאי בירושלים.



בבית המשפט ביקש פרקליטו של החשוד, עאטף פרחאת, כי מרשו יישלח לבדיקה פסיכיאטרית נוספת, כשהוא מציין שהוא בקשר יומי עם החשוד, ובשיחות עמו הוא לא זוכר פרטים קריטיים מן האירוע. לדבריו, פרטים אלו מהווים את הקונסטרוקציה המשפטית כדי לדעת האם מדובר ברצח, הריגה או הגנה עצמית.


נציג המשטרה בדיון רס"ב גלעד כהן, התנגד לבקשתו, וטען כי החשוד עבר בדיקה פסיכיאטרית שיצאה תקינה.



מהדיון עלה, כי לפני שמונה ימים התקבל דיווח על אדם דוקר אדם אחר בתוך דירה בבירה, שוטר שהגיע לזירה זיהה את הדוקר, את הקורבן ושני אחים נוספים. מד"א קבע את מותו של הקורבן והשוטר ביצע את מעצרו של החשוד.



עוד עלה מהדיון, כי האירוע התרחש בדירת האם המנוחה של האחים, שעה שאלו הגיעו אליה כדי לפנות את הדירה כדי להעמידה להשכרה. רס"ב כהן ציין כי מהעדויות של האחים, ללא כל סיבה או התגרות, ברגע שהגיע המנוח לדירה, החל ויכוח בין החשוד למנוח, שלא הגיב לניסיונות של החשוד לסלקו מן הדירה.



לדבריהם, בשלב מסוים, הם שמעו צעקות, וראו את החשוד דוקר מספר פעמים את אחיהם. בעדותם מסרו כי מיד קפצו על החשוד, השתלטו עליו, הוציאו את הסכין מידו וזרקו אותו לעבר מרפסת.



לטענתם הם יצאו מהדירה, נכנסו לטראומה והתקשרו למשטרה ולכוחות ההצלה כשהם מנהלים שיחות מהמסדרון. את השלב הזה ניצל החשוד, נעל את דלת הבית ותקף את האח המנוח פעם נוספת. 



בבית המשפט חשף נציג המשטרה כי אחרי שהתדפקו האחים על דלת הבית, פתח החשוד את הדלת ואמר: "אני סיימתי את המלאכה, אתם יכולים להזמין אמבולנס". צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו לאחר שעל גופו אותרו 11 דקירות בחזה ו-13 אחרות בעורף ובגב.



לדברי נציג המשטרה, מוגזמוב קשר את עצמו לאירוע ולרצח עצמו, מסר פרטים רבים, אולם באופן תמוה, בחקירותיו האחרונות החל לאבד את הזיכרון, כל זאת בזמן שהוא מסרב לקיים שחזור של האירוע.



השופט סילברמן ציין בדיון כי המשטרה ביצעה מספר פעולות חקירה אשר מחזקות את החשד לגרימת מוות בכוונה תחילה, והוסיף כי יש פעולות שצריכות להתבצע, אשר קיים לגביהן חשד לשיבוש. "המסוכנות של החשוד נשקפת מן המעשים המיוחסים לו", קבע השופט ואף התייחס לכך שהחשוד לא זכר בחקירה נושאים שזכר בעדותו הראשונה. עוד קבע השופט, כי יש להתחשב בעובדה שהמשפחה ישבה שבעה ולא היה ניתן להשלים את החקירה.